تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

چه هارد SSD ای را انتخاب کنم؟

برای خرید SSD باید بدانید که چه معیارهایی بر روی قیمت اس اس دی تاثیر می‌گذارند. با آگاهی از این معیارها می‌توانید هارد مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را تهیه کنید. هاردهای اس اس دی نسبت به هاردهای HDD دارای سرعت و کارایی بیشتری هستند و از این رو محبوبیت زیادی نیز بین کاربران پیدا کرده‌اند.

اغلب افراد هارد SSD را به هاردهای دیگر ترجیح می‌دهند؛ چرا که این نوع هاردها سرعت خواندن و نوشتن زیادتری هم دارند. البته برای اینکه هارد مورد نظر خود را خریداری کنید بهتر است بدانید که چه کاری می‌خواهید با آن انجام دهید و به برخی معیارهای تاثیرگذار در قیمت SSD مانند: ظرفیت ذخیره اطلاعات، دوام و ماندگاری و امنیت و… توجه نمایید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به اطلاعات بیشتری درباره عوامل تاثیرگذار بر قیمت و نکات پیش از خرید اس اس دی بپردازیم.

چه عواملی بر قیمت هارد اس اس دی تاثیر می‌گذارند؟

کاربران می‌توانند با بررسی عوامل موثر بر قیمت اس اس دی، برای خرید SSD مورد نیاز خود اقدام کنند. معیارهای تاثیرگذار بر قیمت SSD شامل موارد زیر هستند:

سرعت انتقال

سرعت انتقال یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت اس اس دی است. شما باید با توجه به شرایط و نیاز خود هارد مورد نظر خود را خریداری کنید. به عنوان مثال در صورتی که می‌خواهید فایل‌ها را به یک درایو خارجی انتقال دهید، اگر سرعت انتقال هارد آهسته و ضعیف باشد، می‌تواند زمان زیادی را از شما بگیرد. اغلب افراد نیز به هیچ وجه دوست ندارند که برای انتقال اطلاعات مدت زمان زیادی منتظر باشند.

هر چه سرعت خواندن و نوشتن هارد اس اس دی بیشتر باشد، عملکرد آن بهتر خواهد بود و قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. البته هارد SSD نسبت به هارد HDD دارای سرعت بیشتری است؛ ولی امکان دارد در برخی از مدل‌های هارد اس اس دی نیز سرعت انتقال پایین باشد. بنابراین در صورتی که سرعت برای شما در اولویت است قبل از خرید SSD باید به مشخصات آن توجه کنید.

قابلیت حمل

اگر می‌خواهید درایو اس اس دی خریداری نمایید ولی قصد دارید آن را در هر جا که خواستید با خود حمل کنید، باید به قابل حمل بودن و سبک بودن آن توجه کنید و نحوه استفاده از آن را در نظر بگیرید. البته بهترین هارد SSD اکسترنال، به دلیل اینکه دارای دیسک مغناطیسی نیست، نسبت به HDD کمی کوچک‌تر است. البته برای خرید SSD با قیمت مناسب باید از فروشگاه‌های معتبری اقدام کنید تا بتوانید با قیمت مناسب هارد مورد نظر خود را تهیه نمایید.

فرم فاکتور

فرم فاکتور (Form Factor) یا درواقع شکل ظاهری هارد SSD یکی از مهم‎‎‌ترین معیارهای تعیین کننده سرعت و قیمت اس اس دی است. از همین رو شما باید هنگام خرید SSD به شکل ظاهری آن هم توجه کنید تا بتوانید بهترین هارد را برای خود تهیه نمایید.

ماندگاری

معیار تاثیرگذار دیگر بر قیمت SSD، ماندگاری و مقاومت هارد در برابر ضربه، آب و… است. البته باید بدانید که هارد SSD دوام زیادی نسبت به هارد HDD دارد. چرا که در هاردهای اس اس دی، قطعات متحرک وجود ندارد، به همین دلیل آنها نسبت به هاردهای اکسترنال HDD در برابر سقوط و خطرات احتمالی مقاوم‌تر هستند و علاوه بر آن، گرما و صدایی نیز تولید نمی‌کنند.

ظرفیت ذخیره اطلاعات

ظرفیت ذخیره سازی فایل و اطلاعات در هارد اس اس دی، یکی دیگر از معیارهای مهم بر قیمت اس اس دی است که شما باید هنگام خرید SSD به آن توجه نمایید. دقت کنید که اگر شما یک هارد SSD با سرعت بالا و حتی دوام و ماندگاری مناسب خریداری کنید، ولی هارد شما دارای ظرفیت کمی برای ذخیره داده‌های مورد نظر شما باشد، خرید خوبی را انجام نداده‎اید. از همین رو باید قبل از خرید SSD بررسی کنید که به چقدر حافظه نیاز دارید؛ تا پس از آن یک هارد SSD اکسترنال مناسب تهیه کنید.

در نهایت باید بدانید که هر چه ظرفیت هارد SSD بیشتر باشد، فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی اطلاعات در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین توجه داشته باشید که هر چه ظرفیت هارد اس اس دی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

برند تولیدکننده

برند تولیدکننده هارد SSD بر قیمت اس اس دی تاثیر می‌گذارد. باید بدانید که برندهای معتبر معمولا دارای قیمت بالاتری نسبت به برندهای ناشناخته‌تر هستند. برخی از برندهای معتبری که فروشگاه معتبر اگزو آنها را ارائه می‌دهد، عبارتند از: سامسونگ، وسترن دیجیتال، اس‌کی هاینیکس، پی ان وای و… که قیمت بیشتری نسبت به سایر برندها دارند.

خرید هارد SSD از اگزو

خرید اس اس دی از اگزو که یک فروشگاه معتبر است، مزایای زیادی دارد. این فروشگاه آنلاین در حوزه تجهیزات و کالاهای دیجیتال فعالیت می‌کند و دارای کارشناسان متخصصی است. البته فروش محصولات اگزو به صورت حضوری نیز ممکن است. لازم به ذکر است که قیمت هارد اس اس دی نیز با توجه به عوامل مختلفی مانند: ظرفیت، برند تولیدکننده و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات و… مشخص می‌شود. شما می‌توانید در صورت داشتن هر سوالی آن را با کارشناسان ما مطرح نمایید و سپس با خیالی آسوده برای خرید SSD اقدام کنید.

سخن پایانی

حافظه SSD چیست؟ - فروشگاه پیشروکالا

در هنگام خرید SSD، باید نیازهای خود را به ‌دقت در نظر بگیرید. به عنوان مثال در صورتی که به فضای زیاد برای ذخیره‌سازی اطلاعات نیاز دارید، باید هارد اس اس دی با ظرفیت بالا خریداری کنید. همچنین اگر سرعت خواندن و نوشتن بالایی برای کارهای سنگین خود نیاز دارید، باید هارد SSD را با سرعت بالا تهیه نمایید. ولی در حالت کلی باید بدانید که هارد اس اس دی دارای مزایای زیادی نسبت به سایر هارد دیسک‌ها دارند و بهترین گزینه برای ارتقا لپ تاپ و سیستم‌های قدیمی به شمار می‌آیند.

فروشگاه اگزو یک فروشگاه تخصصی است و شما می‌توانید با خریداری هارد SSD از فروشگاه اگزو که برندهای معتبری را نیز ارائه می‌دهد، سرعت بیشتری را نسبت به گذشته تجربه کنید و از شر کندی سرعت لپ تاپ یا سیستم خود راحت شوید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *