تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

ویژگی های جدید iPadOS 18 در راه است

ویژگی های جدید iPadOS 18

پس از ۱۴ سال انتظار، اپل بالاخره از یک ماشین حساب اختصاصی برای آیپد رونمایی کرد. این برنامه با پشتیبانی از قابلیت «یادداشت‌های ریاضی» به شما امکان می‌دهد تا معادلات پیچیده را بنویسید و راه‌حل آن‌ها را به صورت لحظه‌ای دریافت کنید. این قابلیت حتی از متغیرها پشتیبانی می‌کند و با تغییر ورودی‌ها، نتایج را به‌روزرسانی می‌کند. همچنین، تمامی ویژگی‌های «یادداشت‌های ریاضی» در برنامه‌ی «یادداشت‌ها» نیز در دسترس هستند.

قابلیت جدیدی به نام «اسکریپت هوشمند» به برنامه‌ی «یادداشت‌ها» اضافه شده است که با استفاده از یادگیری ماشین، دست خط شما را اصلاح می‌کند و بدون تغییر دادن سبک نوشتار، خوانایی آن را بهبود می‌بخشد.

اپل یک نوار ابزار شناور جدید معرفی کرده است که به عنوان یک میانبر در بالای برنامه‌های شما قرار می‌گیرد و به نوار کناری تبدیل می‌شود. این قابلیت به عنوان یک API برای توسعه‌دهندگان در دسترس خواهد بود و امکان ایجاد منوها بر اساس محتوای برنامه، پیمایش آسان‌تر و جستجوی اسناد را فراهم می‌کند.

گزینه‌های شخصی‌سازی صفحه اصلی و برنامه‌ها و همچنین برنامه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی «عکس‌ها» از iOS 18 به iPadOS 18 نیز اضافه شده‌اند. همچنین قابلیت «هوشمند اپل» برای آیپدهای دارای تراشه M1 یا جدیدتر ارائه می‌شود. ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید اپل شامل اولویت‌بندی اعلان‌ها، توانایی خلاصه‌سازی اطلاعات، ایجاد تصویر و دستیار سیری به‌روزرسانی‌شده است.

نسخه بتای توسعه‌دهنده‌ی iPadOS 18 امروز عرضه می‌شود، نسخه بتای عمومی ماه آینده در دسترس خواهد بود و نسخه‌ی نهایی آن پاییز امسال منتشر می‌شود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *