تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

منوی استارت ویندوز ۱۱ در حال دریافت یکپارچه‌سازی دائمی با قابلیت Phone Link است

منوی استارت ویندوز ۱۱

منوی استارت ویندوز ۱۱ در حال دریافت یکپارچه‌سازی دائمی با قابلیت Phone Link است، البته به شرطی که شما آن را بخواهید.

مایکروسافت واقعاً می‌خواهد از برنامه Phone Link در ویندوز استفاده کنید. پس از فعال‌سازی، سریع‌ترین راه دسترسی به آن از طریق منوی فرآیندهای در حال اجرای نوار وظیفه بود. اما اکنون ویندوز در حال آماده‌سازی برای ادغام مستقیم آن در منوی استارت به عنوان یک ویژگی دائمی در نوار کناری است. همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده، شما می‌توانید مستقیماً از منوی استارت به اساسی‌ترین ویژگی‌های گوشی خود مانند پیام‌ها، تماس‌ها و عکس‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید وضعیت باتری و اتصال گوشی خود را بررسی کنید.

مایکروسافت همچنین با یکپارچه‌سازی جدید، تجربه‌ای تحت عنوان «پیوستگی» را تبلیغ می‌کند و بر این نکته تأکید می‌کند که می‌توانید کارهای اخیر خود را از گوشی، مستقیماً از منوی استارت ادامه دهید. این ویژگی در حال حاضر فقط برای گوشی‌های اندرویدی محدود است، اما پشتیبانی از Apple iOS نیز در حال انجام است. آن‌ها در مورد جدول زمانی دقیق چیزی نگفته‌اند، اما در آینده ارائه خواهد شد.

برای اینکه امروز وارد این قابلیت شوید، باید Windows 11 Insider Preview Build 22635.3790 یا بالاتر را در کانال بتا اجرا کنید. برنامه Phone Link شما نیز باید نسخه ۱.۲۴۰۵۲.۱۲۴.۰ یا بالاتر باشد. مایکروسافت می‌گوید آن‌ها در آینده به سایر کانال‌های Insider نیز گسترش خواهند یافت.

یکی از شکایت‌های بزرگ در مورد نسخه‌های جدیدتر ویندوز ۱۱، تمام بهم ریختگی‌هایی است که آن‌ها معرفی کرده‌اند، از جمله نمادهای جدید نوار وظیفه که هیچکس آن‌ها را درخواست نکرده است و تبلیغات در تمام مکان‌های اشتباه (البته که مکان درستی برای آن‌ها وجود ندارد). خوشبختانه، برای کسانی که نگران تصاحب شدن منوی استارت توسط این ویژگی هستند، می‌توان آن را از طریق تنظیمات > شخصی‌سازی > استارت غیرفعال کرد.

منوی استارت ویندوز ۱۱

مایکروسافت اخیراً روی ارتقاء Phone Link تمرکز کرده است. این شرکت در این هفته یک ویژگی عالی به نام «اسکن متن» را به برنامه اضافه کرد. این اساساً یک ابزار تشخیص نوری کاراکتر (OCR) است که به کاربران امکان می‌دهد متن را از تصاویر موجود در گالری گوشی اندرویدی خود به طور مستقیم روی رایانه شخصی استخراج کنند.

با Phone Link، به نظر می‌رسد مایکروسافت از تجربه اپل الهام گرفته است و به دنبال آن اتصال یکپارچه بین macOS و آیفون است. بسیاری از ویژگی‌های جالبی که این قابلیت شامل می‌شود، احتمالاً نتیجه همکاری صمیمی مایکروسافت با سامسونگ است و تلاش می‌کند تا تجربه بین ویندوز ۱۱ و دستگاه‌های سامسونگ را روان کند. این شرکت همچنین سال گذشته پشتیبانی از سایر گوشی‌های اندرویدی و حتی آیفون‌ها را گسترش داد.

منبع: techspot

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *