تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

سیستم عامل iOS 18 اپل به عنوان “بزرگترین تغییرات تاریخ iOS” شناخته می شود

سیستم عامل iOS 18

سیستم عامل iOS 18 اپل که به عنوان “یکی از بزرگترین تغییرات در تاریخ iOS” شناخته می شود، با هوش مصنوعی (AI) کار خواهد کرد و به زودی در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC 24) معرفی خواهد شد.

آخرین گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، جزئیات بیشتری از قابلیت های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را فاش می کند که انتظار می رود با iOS 18، iPadOS 18 و macOS 15 عرضه شوند. این قابلیت ها شامل سافاری، Photos و Notes مبتنی بر هوش مصنوعی و همچنین سیری و اعلان های بهبود یافته با خلاصه سازی هوشمند است. گفته می شود اپل قابلیت ویرایش عکس با هوش مصنوعی، جستجوی وب سافاری بازنگری شده و جستجوی Spotlight بهبود یافته با نتایج سریعتر و قابل اعتمادتر را ارائه می دهد.

سیری با تعامل صوتی طبیعی‌تر که بر اساس مدل زبان بزرگ (LLM) داخلی اپل است، دستخوش تغییرات گسترده ای خواهد شد. پیام‌ها و ایمیل‌ها بر اساس مکالمات، پاسخ‌های تولید شده خودکار دریافت می‌کنند. خلاصه سازی‌های هوشمند، خلاصه‌هایی برای اعلان‌های از دست رفته، پیام‌ها و همچنین صفحات وب، یادداشت‌ها و اسناد ارائه می‌دهند.

همچنین کاربران این امکان را خواهند داشت که مستقیماً ضبط صدا را رونویسی کنند. اپل همچنین روی ایموجی‌های سفارشی تولید خودکار کار می‌کند که از مجموعه ایموجی‌های موجود جدا بوده و هنگام تایپ به عنوان پیشنهاد ظاهر می‌شوند.

مجموعه جدید قابلیت های هوش مصنوعی اپل با نام داخلی «Project Greymatter» شناخته می شود و گورمن مشخص می کند که وظایف هوش مصنوعی با شدت کمتر روی دستگاه ها اجرا می شوند در حالی که وظایف با نیاز به منابع بیشتر به ابر فرستاده می شوند. گورمن همچنین تأیید می کند که تراشه های آیفون، آیپد و مک که در سال گذشته عرضه شده اند قادر به اجرای قابلیت های جدید هوش مصنوعی خواهند بود.

همچنین تاییدیه بیشتری از صفحه اصلی بازطراحی شده دریافت می کنیم که به کاربران امکان می دهد نماد برنامه ها را در هر جای صفحه قرار دهند و رنگ پس زمینه آنها را نیز تغییر دهند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *