تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

روش کار با بخارشوی دلونگی

بخارشوی دلونگی از ابزار‌های حرفه‌ای و کاربردی است که به‌واسطه آن می‌توانید انواع آلودگی‌ها و کثیفی‌های به‌وجود‌آمده در سطوح مختلف لوازم خانه‌تان را محو کنید و تمیزی و پاکیزگی را به خانه‌تان هدیه دهید.

روش کار با بخارشوی دلونگی بسیار ساده است و این تولیدکننده، تمام نکته‌ها را در دفترچه راهنما به مشتری توضیح می‌دهد. پیشنهاد می‌دهیم قبل از استفاده حتماً دفترچه را بخوانید تا مبادا به‌دلیل استفاده نادرست آسیبی به‌دستگاه بزنید. در صورت بروز آسیب باید هر چه سریع‌تر محصول را به نمایندگی‌های تعمیر بخارشوی دلونگی ببرید تا آن‌ها مشکل را برایتان رفع کنند.

برخی افراد بعد از خرید بخارشوی، کارت و دفترچه آن را دور می‌اندازند، برخی نیز اصطلاحات انگلیسی داخل دفترچه‌ها را نمی‌دانند و برای همین در استفاده از آنها به مشکل می‌خورند؛ در این زمان باید از کارشناس‌های حرفه‌ای کمک بگیرید یا به‌دنبال منابعی باشید که طرز استفاده از این دستگاه‌ها را به‌طور کامل آموزش می‌دهند.

اکنون ما به‌عنوان منبع در کنارتان هستیم تا تمام پیچ‌وخم‌های روش‌های استفاده از بخارشوی دلونگی را توضیح دهیم. پیشنهاد می‌دهیم هیچ یک از نکته‌ها را نادیده نگیرید و تمام آن‌ها را مدنظر قرار دهید تا به‌شیوه‌های اصولی و مناسب از دستگاه استفاده کرده و تمام آلودگی‌ها را پاک کنید.

نکاتی درباره‌ی بخارشور دلونگی

 

نحوه‌ی استفاده از بخارشوی دلونگی

در ادامه نکته‌های مختلفی درباره استفاده از بخارشوی دلونگی را ذکر می‌کنیم:

از چه آبی برای بخارشوی دلونگی استفاده کنیم؟

اولین چالشی که شاید ذهن بسیاری از مصرف‌کننده‌ها را به خود درگیر کند، نوع آب مصرفی توسط دستگاه است. شما باید همواره از آب‌های مناسبی برای این محصولات استفاده کنید، در‌غیر‌این‌صورت زمینه بروز مشکلات و آسیب‌های جدی زیادی را در آن‌ها به‌وجود آورده‌اید. آب نامناسب می‌تواند کارایی این محصول را نیز به‌طور کامل مختلف کند.

بیشتر مردم از آب شهری یا آب تصفیه‌شده برای این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند؛ درصورتی‌که این کار کاملاً اشتباه است. اما بهترین مایع بخارشوی چیه؟ شما باید از آب مقطر استفاده کنید چون این نوع آب هیچ آسیبی به‌دستگاه نمی‌زند. هر نوع آبی به‌غیر مقطر باعث ایجاد رسوب در محصول خواهد شد. درصورتی‌که رسوب‌ها تجمع پیدا کرده و بیشتر شوند، به‌طور کامل کارایی دستگاه را نیز مختل خواهند کرد.

اکنون شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که آب مقطر را از کجا بخریم؟ در واقع بسیاری از مراکز تعمیر بخارشوی دلونگی این آب را با قیمت مقطوع و مناسبی در اختیارتان می‌گذارند تا به‌راحتی بتوانید با استفاده از این دستگاه به تمیز کاری محیط خانه‌تان بپردازید.

چطور مخزن آب بخارشوی دلونگی را پر کنیم؟

ابتدا درب را به‌شکل آرام به‌سمت چپ چرخانده و سپس آب را داخل مخزن بریزید. در این حین توجه داشته باشید که حتی یک قطره نیز بر روی دستگاه نریزد. بسیاری از افراد محفظه را تا حد زیادی پر می‌کنند که این کاملاً اشتباه است. شما باید به‌اندازه مصرف‌تان مخزن را پر کرده و از پر‌کردن بیش‌ازاندازه آن خودداری کنید.

در زمانی که 2 شاخه دستگاه به پریز برق متصل است، به‌هیچ‌عنوان داخل مخزن آب نریزید. شما باید ابتدا دستگاه را از برق کشیدن و سپس مخزن را پر کنید. بعد از استفاده از محصول نیز مخزن را تخلیه کرده و هیچ آبی را داخل محفظه به‌جا نگذارید؛ در‌غیر‌این‌صورت دستگاه درگیر مشکلاتی مثل رسوب‌گیری می‌شود.

برای اینکه آب‌ها را بهتر داخل مخزن بریزید، پیشنهاد می‌دهیم که از قیف‌های مخصوص استفاده کنید. این قیف‌ها آب را هدایت می‌کنند و مانع از پاشش آن بر روی بدنه‌ی دستگاه نیز می‌شوند.

شیوه‌ی تخلیه آب در بخارشوی دلونگی چگونه است؟

با پر‌کردن محفظه بخارشوی دلونگی با آب آشنا شدیم، اما چطور محفظه آن را خالی کنیم؟ برای این کار ابتدا باید دستگاه را از برق کشیده و اجازه دهید که خنک شود. حالا درب را باز کرده و دستگاه را برگردانید و اجازه دهید آب از داخل مخزن تا آخرین قطره خارج شود. حالا دستگاه را به‌حالت اول برگردانده و چند دقیقه‌ای در همان حالت بگذرید استراحت کند و سپس درب آن را ببندید. با همین راهکار ساده مخزن این دستگاه تخلیه خواهد شد.

پیشنهاد میکنم که حتما مقاله نحوه رسوب زدایی بخارشوی هم مطالعه نمایید و لازم است بدانید که با جرم گیری اصولی دستگاه اکثر مشکلات استفاده برطرف خواهد شد.

استفاده از بخارشوی دلونگی

 

 

نحوه‌ی استفاده از بخارشوی دلونگی برای تمیزکاری مبلمان

بسیاری از مردم بخارشور‌ها را صرفاً به‌دلیل تمیز کاری مبلمان خانه‌شان می‌خرند؛ بنابراین نحوه استفاده از این محصولات برای تمیزکاری مبل‌ها اهمیت دارد. شما باید در تمیزکاری‌های مبل‌هایتان به جنس آن‌ها توجه داشته باشید. مثلاً شیوه تمیزکاری انواع مبل‌های چرمی با این دستگاه‌ها با شیوه تمیز کاری مبل‌های مخمل متفاوت است. اگر بتوانید روش‌های استفاده را بیاموزید، قاعدتاً نه‌تنها بیشترین استفاده را از دستگاه خواهید داشت، بلکه مبل‌ها نیز بدون آسیب تمیز خواهند شد.

در ادامه لیستی از انواع مبل‌ها را بر اساس جنس می‌آوریم و نحوه تمیزکاری آ‌ن‌ها را نیز توضیح می‌دهیم:

مبل چرمی

تمیزکاری انواع مبل چرمی با این محصولات بسیار ساده است؛ تنها نکته‌ی مهم زیاد‌نکردن بیش‌از‌اندازه دمای دستگاه است. اگر همین نکته را رعایت کنید، مبل‌های چرمی‌تان به‌راحتی تمیز‌کاری خواهند شد. در نظر داشته باشید که دمای زیاد، آسیب‌های جدی فراوانی را به روکش‌های چرمی وارد می‌کند.

مبل پارچه‌ای

قبل از هر کاری در تمیزکاری مبل‌های پارچه‌ای باید آلودگی‌ها، زباله‌ها و گردوغبار روی آن‌ها را با استفاده از جاروبرقی یا دستگاه‌های مشابه بگیرید. امکان تمیز کردن روی این مبل‌ها را با دستمال نیز خواهید دشت. بعد از انجام این کار قاعدتاً بخارشوی، بهتر می‌تواند آلودگی‌ها را از بین ببرد. در مدل‌های پارچه‌ای بسیار اهمیت دارد که دمای دستگاه بیش‌ازاندازه زیاد نشود، در‌غیر‌این‌صورت احتمال آسیب‌رسیدن به روکش‌ها وجود خواهد داشت.

مبل مخمل

بسیاری از کارشناس‌ها توصیه می‌کنند که پارچه‌های مخمل را با بخارشوی تمیز کاری نکنید، چون آسیب‌های جدی به آن‌ها می‌زنند. در دفترچه راهنمای بخارشوی دلونگی نیز به این موضوع اشاره شده است، اما اگر همچنان مایل به استفاده از این ابزار برای تمیزکاری این نوع پارچه‌ها هستید، پیشنهاد می‌دهیم که دمای محصول را روی حالت تعادل قرار دهید. تنها در‌این‌صورت خواهد بود که مبلتان آسیبی نمی‌بینید و با خیال راحت امکان تمیزکاری آن را خواهید داشت.

جمع بندی نهایی

اکنون شیوه استفاده از بخارشوی دلونگی را می‌دانید؛ با خواندن این توضیح‌ها و چند بار استفاده از محصول متوجه خواهید شد که این کار هیچ سختی و مشکلی ندارد و به‌راحتی بعد‌از‌مدتی استفاده برایتان تبدیل به عادت خواهد شد.

پیشنهاد می‌دهیم نکته‌های گفته‌شده در طول این مطلب را در جایی ذخیره کنید تا بعداً بتوانید آن‌ها را بخوانید و مراحل استفاده صحیح از بخارشور‌های برند دلونگی را از قلم نیندازید.

اگر به‌هر‌دلیلی استفاده نامناسبی از بخارشور‌های دلونگی داشتید و این دستگاه‌ها دچار آسیب و خرابی شدند، پیشنهاد می‌دهیم که هرچه سریعتر برای رفع خرابی‌هایشان به‌سراغ مراکز معتبر تعمیرات بخارشوی دلونگی بروید. این نمایندگی‌ها با علم و تجربه‌شان به‌طور کامل محصول را عیب‌یابی خواهند کرد و سپس قطعه آسیب دیده را تعمیر می‌کنند و جلوی بروز هرگونه آسیب و خرابی در قطعه‌های دیگر را می‌گیرند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *