تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

تکنیک‌های جذب مشتری در دنیای دیجیتال؛ صددرصد تضمینی!

تکنیک‌های جذب مشتری در دنیای دیجیتال؛ صددرصد تضمینی!

با ظهور فناوری‌های جدید در دیجیتال مارکتینگ، تکنیک‌های جذب مشتری هم تغییر کرده است. در این مقاله قصد داریم انواع دیجیتال مارکتینگ را بررسی کرده و تکنیک‌های جذب مشتری در هرکدام از آن‌ها را مرور کنیم. اگر در دنیای دیجیتال فعالیت می‌کنید و شغل شما با فروش در فضای آنلاین گره خورده است، مطالعۀ این مقاله را از دست ندهید.

تکنیک های جذب مشتری

جمع‌آوری اطلاعات مشتری با استفاده از فناوری‌های نوین

برای موفقیت در دنیای دیجیتال مارکتینگ، باید با ابزارهای نوین تحلیل داده آشنا باشید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند که اطلاعات مشتری‌ها را جمع‌آوری، ذخیره و تحلیل کنید. در عصر دیجیتال، کسب‌وکارها به حجم عظیمی از اطلاعات مشتری‌ها دسترسی دارند. آن‌ها رفتار کاربرها را می‌دانند، از علاقه‌مندی‌هایشان باخبر هستند و الگوی خرید آن‌ها را ترسیم می‌کنند. بنابراین، یکی از تکنیک‌های نوین جذب مشتری، جمع‌آوری و تحلیل داده‌هاست.

شرکت‌های مدرن از ابزارهای تحلیل داده برای ساخت پروفایل‌های دقیق کاربرها استفاده می‌کنند و ترندها و الگوها را شناسایی می‌کنند. این اطلاعات در تصمیم‌گیری‌های آگاهانه و تعیین استراتژی‌های فروش و بازاریابی به بازاریاب‌ها کمک می‌کند. هرچقدر بازاریاب‌ها و تحلیل‌گران داده بتوانند اطلاعات بیشتری از مشتری‌ها به دست آورند، کمپین‌های بازاریابی و فعالیت‌های تبلیغاتی آن‌ها هدفمند‌تر می‌شود و شانس موفقیت آن‌ها هم افزایش پیدا می‌کند.

گذر از بازاریابی انبوه به تجربه‌های شخصی

سال‌های گذشته، بازاریاب‌های دیجیتال روی بازاریابی انبوه تمرکز می‌کردند. اما دنیای امروز، دنیای تجربه‌های شخصی است. بنابراین، کسب‌وکارها و دیجیتال مارکترها روی تجربه‌های فردی تمرکز می‌کنند و تکنیک‌های بازاریابی انبوه را کنار گذاشته‌اند.

در بازاریابی انبوه، بازاریاب‌های دیجیتال از انواع دیجیتال مارکتینگ برای جذب حداکثری مشتری استفاده می‌کردند، ولی در بازاریابی شخصی‌سازی‌شده، دیجیتال مارکترها تلاش می‌کنند تجربه‌ای منحصربه‌فرد و شخصی برای هر مشتری خلق کنند.

با استفاده از این روش، کارایی و تأثیرگذاری کمپین‌های تبلیغاتی تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند و رضایت و وفاداری مشتری‌ها هم زیاد می‌شود. به‌علاوه، در بازاریابی انبوه، امکان ریزش مشتری‌ها وجود دارد، ولی وقتی روی تک‌تک مشتری‌ها تمرکز می‌کنید، به نتایج فوق‌العاده‌ای می‌رسید.

قدرت همیشگی شبکه‌های اجتماعی

در بین انواع دیجیتال مارکتینگ، تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی هیچ‌گاه کم‌رنگ نمی‌شود. این شبکه‌های محبوب تأثیر شگفت‌انگیزی روی رفتار و تفکر کاربرها دارند. بنابراین، کسب‌وکارها و بازاریاب‌های دیجیتال می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی برای جذب مشتری، ساخت ارتباط عمیق با مشتری‌ها و جمع‌آوری اطلاعات مفید دربارۀ آن‌ها استفاده کنند.

البته، شبکه‌های اجتماعی همواره چالش‌های خاص خودشان را دارند. برای مثال، باید روی برند کسب‌وکار در این شبکه‌ها کار کنید و الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید. درهرحال، تأثیر شبکه‌های اجتماعی در جذب مشتری انکارناپذیر است و این تأثیر در سال‌های آینده بیشتر می‌شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ و جذب مشتری

هر بازاریاب دیجیتالی باید با تکنیک‌های اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی مختلف آشنا باشد. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از انواع دیجیتال مارکتینگ است که اعتبار و اعتماد کسب‌وکار را افزایش می‌دهد و باعث افزایش فروش می‌شود. اگر بتوانید به‌درستی از استراتژی‌های اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید، می‌توانید پیام اصلی کسب‌وکار را به گوش مشتری‌ها برسانید، آگاهی از برند را افزایش دهید و به فروش بیشتری دست یابید.

به‌علاوه، قدرت و نفوذ اینفلوئنسرها در زندگی مردم نشان می‌دهد که کاربرهای شبکه‌های اجتماعی مختلف، دیگر به روش‌های تبلیغات سنتی باور ندارند و حرف اینفلوئنسرها را بیشتر قبول دارند. مشتری‌ها و مصرف‌کننده‌ها به توصیه‌های اینفلوئنسرها گوش می‌کنند، بنابراین اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش‌های معتبر برای جذب مخاطب هدف است.

ظهور موبایل مارکتینگ و فناوری جست‌وجوی صوتی

با پیشرفت انواع گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستیارهای صوتی، تکنیک‌های موبایل مارکتینگ و فناوری‌های جست‌وجوی صوتی هم طرف‌دار بیشتری پیدا کرده‌اند. در حال حاضر، بسیاری از کاربرهای گوشی‌های هوشمند از دستیارهای صوتی برای جست‌وجو در اینترنت استفاده می‌کنند.

بنابراین، دیجیتال مارکترها باید محتوای سایت را با توجه به نتایج جست‌وجوی صوتی بهینه کنند. از طرف دیگر، اگر زمان آنلاین‌بودن مشتری‌ها را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که بیشتر زمان آن‌ها با گوشی‌های هوشمند پر می‌شود. درنتیجه، بازاریاب‌های دیجیتال باید انواع دیجیتال مارکتینگ را در بستر موبایل اجرا کنند. مثلاً محتوای سایت، محتوای اپلیکیشن، ویدئوها و پیام‌های ایمیل مارکتینگ باید با توجه به فضای گوشی‌های هوشمند طراحی شوند.

اهمیت تجربۀ مشتری

در بحث تجربۀ مشتری، متخصص‌های دیجیتال مارکتینگ به ساخت رابطه‌ای مثبت و به‌یادماندنی می‌پردازند. برای ایجاد چنین رابطه‌ای، باید به همۀ مراحل سفر مشتری فکر کنید و تجربه‌ای دلنشین برای مشتری رقم بزنید. در عصر دیجیتال، مشتری‌ها انتخاب‌های فراوانی دارند و سطح توقعشان از برندها بالا است. درنتیجه، برندی که بهترین تجربه را برای مشتری‌ها رقم بزند، برنده خواهد بود.

شرکت‌هایی که اولین اولویت آن‌ها تجربۀ مشتری است، مشتری‌های راضی‌تری دارند و عملکرد اقتصادی‌شان بهتر است. برای اینکه بتوانید تجربۀ مشتری را بهتر درک کنید، بهتر است با شناخت نیازها و انتظارهای مخاطب هدف شروع کنید.

در هرکدام از مراحل سفر مشتری به نیازهای مخاطب فکر کنید و با توجه به آن نیازها جلو بروید. در این فرایند، جزئیات اهمیت زیادی دارند، پس به هر قسمت از سایت یا اپلیکیشن، با دید کاربر نگاه کنید. درصورتی‌که روی ساخت تجربه‌ای فوق‌العاده برای مشتری تمرکز کنید، می‌توانید روابط ماندگاری با مشتری‌ها بسازید.  

چالش‌های جذب مشتری در فضای رقابتی دیجیتال مارکتینگ

بازار آنلاین، بازاری شلوغ و پرچالش است. به‌علاوه، جذب مشتری در این فضا کار ساده‌ای نیست. بنابراین، باید چالش‌ها و خطرها را در نظر بگیرید و با توجه به آن‌ها تکنیک‌های انواع دیجیتال مارکتینگ را اجرا کنید. رقابت بیش‌ از حد، تغییر رفتار مشتری، تبلیغات زیاد، حریم شخصی و کمبود توجه ازجمله این چالش‌ها هستند.

مشتری‌های عصر دیجیتال، هر روز با انبوهی از تبلیغات دیجیتال بمباران می‌شوند و کار شما جذب مشتری در فضای مملو از تبلیغات است. به‌علاوه، با ظهور فناوری‌ها و پلتفرم‌های جدید، رفتار مشتری دائماً در حال تغییر است. دیجیتال مارکترها و کسب‌وکارها باید با توجه به این تغییرها جلو بروند. در کنار این چالش‌ها، مسئلۀ حریم خصوصی هم اهمیت دارد. بخش زیادی از اطلاعات کاربرها در فضای دیجیتال وجود دارد و وظیفۀ شما این است که به کاربر اطمینان خاطر بدهید که از اطلاعات خصوصی‌اش محافظت می‌کنید.

آیندۀ جذب مشتری در فضای دیجیتال

اگر بخواهیم تکنیک‌های جذب مشتری را با نگاه به آینده بیان کنیم، باید بگوییم که این تکنیک‌ها به‌سرعت در حال تغییر هستند. با پیشرفت تکنولوژی‌، رفتار مشتری مدام تغییر می‌کند؛ درنتیجه دیجیتال مارکترها و صاحبان کسب‌وکار باید به روش‌های جدید جذب مشتری فکر کنند و مخاطب اصلی را هدف قرار دهند. در این مسیر، بازاریاب‌های دیجیتال می‌توانند از فناوری‌های ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و جست‌وجوی صوتی، تجربه‌های منحصربه‌فرد مشتری و بازاریابی شخصی‌سازی‌شده استفاده کنند.

رپورتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *