تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

تشخیص اصل بودن گوشی آیفون چگونه است؟

تشخیص اصل بودن گوشی آیفون چگونه است؟

گوشی‌های ساخت شرکت اپل، از نظر کیفیت محصولات کم‌نظیری هستن و به همین دلیل قیمت خیلی بالایی هم دارن. طرفدارهای خرید گوشی آیفون در سراسر دنیا، باعث رونق گرفتن بازار تولید آیفون‌های تقلبی از سمت بعضی از شرکت‌ها به ویژه کمپانی‌های چینی شده‌ان و این تجارت رو تبدیل به یک تجارت خیلی سودآور کرده‌ان.

بعضی از این آیفون‌های تقلبی اون‌قدر ضعیف هستن که به راحتی می‌شه تشخیص آیفون اصل و فیک رو انجام داد. در عین حال با گذشت زمان، تولیدکننده‌های آیفون‌های تقلبی کاملا شبیه سازنده آیفون اصلی عمل می‌کنن.

به این معنی که این گوشی‌های تقلبی از نظر ظاهری کاملا شبیه به آیفون‌های اورجینال هستن، اما به هیچ وجه کیفیت عملکرد آیفون‌های اصلی اپل رو ندارن و تشخیص آیفون اصل و فیک طبق عملکرد راحت‌تره.

در این مطلب قصد داریم که بهتون آموزش بدیم از کجا بفهمیم گوشی آیفون اصل است و به نحوه تشخیص اصل بودن گوشی آیفون بپردازیم.

راه‌اندازی دستیار صوتی سیری برای تشخیص آیفون اصل و فیک

یکی از راه‌های تشخیص آیفون اصلی، راه اندازی دستیار صوتی Siri است. این برنامه صرفا مخصوص اپله و در آیفون‌های تقلبی شروع به کار نمی‌کنه. البته که این مورد به تنهایی دلیل محکمی بر تقلبی بودن گوشی آیفون شما نیست.

نشانه‌های ظاهری جعبه برای تشخیص آیفون فیک و اصل

یکی از مهم‌ترین راه‌های مهم برای تشخیص آیفون اصل و فیک نشانه‌هاییه که بر روی جعبه آیفون موجودن و با توجه به اون‌ها می‌تونیم اصل یا تقلبی بودن آیفون‌مون رو تشخیص بدیم. تصور کنین که به یک موبایل فروشی مراجعه کردین و فروشنده یک آیفون رو به همراه جعبه جلو‌تون قرار داده.

چطوری می‌تونیم با نگاه به جعبه دستگاه متوجه بشیم که آیفون مورد نظر تقلبیه یا اصلی؟ تشخیص این کار شاید یکم دشوار باشه. شما برای تشخیص یک آیفون تقلبی از اصل با توجه به جعبه اون باید بسته‌بندی اصلی که اپل برای آیفون مورد نظر طراحی کرده رو بشناسین.

برای مثال تصور کنین که قصد خرید آیفون 13 اپل رو داریم. با یک جستجوی ساده در اینترنت و با مراجعه به سایت‌های معتبر می‌تونین مشخصات ظاهری جعبه نسخه اصلی آیفون 13 اپل رو مشاهده و کد تشخیص اصل بودن گوشی اپل رو بررسی کنین. حتما به جعبه گوشی آیفون توجه کنین؛ اگه جعبه‌ی گوشی آیفون از چاپ معمولی استفاده کرده یا چاپ اون جا‌به‌جاست یا فونت‌های پشت جعبه متضاد با تصاویر اصلی گوشیه، یا این‌که برچسب‌ها پشت جعبه روی شماره سریال‌های اصلی چسبونده شده که بیانگر یک چیز غیر معموله، مطمئن باشین که این آیفون اصل نیست و یک جای کار می‌لنگه.

راه اندازی برنامه iTunes و App Store

یکی از آسون‌ترین راه‌ها برای تشخیص آیفون اصلی راه اندازی iTunes است. به طوری که اگه در این کار موفق نشدین، باید به اصل بودن دستگاهی که در دست دارین شک کنین. آیفون اصلی همچنین امکان اجرای App Store رو داره و باز هم در غیر این صورت، گوشی شما تقلبیه. به طور معمول گوشی‌های تقلبی به جای استور مخصوص اپل، وارد برنامه Google Play می‌شن.

لوگوی اپل برای تشخیص آیفون اصل و فیک

گوشی رو بچرخونین و به سراغ سیب گاززده معروف برید. در نمونه‌های آیفون فیک، لوگوی اپل دارای طیفی از رنگ‌های هولوگرامیه و نسبت به سطح قاب پشتی، فرورفتگی مشخصی داره. پس وقتی که انگشت‌تون رو روی لوگو می‌کشین، اگه با یک فرورفتگی مواجه شدین، به‌احتمال زیاد گوشی فیکه.

روشن کردن آیفون

وقتی که گوشی‌های فیک روشن می‌شن، عبارت welcome روی صفحه اون‌ها ظاهر می‌شه. در نظر داشته باشین که گوشی اصل آیفون، موقع روشن شدن لوگوی اپل رو نشون می‌ده.

در همین قدم، می‌تونین کیفیت صفحه نمایشگر گوشی رو هم چک کنین. در نظر داشته باشین نمونه‌های کپی روشنایی، کنتراست و نور بدی در صفحه‌ نمایش دارن.

صفحه نمایش گوشی‌های آیفون در دنیا جزو بهترین‌ها هستن و هر حاشیه سیاه یا سفید و نمایش بد رنگ‌ها نشون می‌ده این گوشی اصل نیست.

قفل کردن صفحه

یک نشونه ساده اما مهم در روند چک کردن اصل بودن گوشی اپل، نوع صفحه قفل یا لاک اسکرین اونه. در نمونه‌های اصل، این صفحه حالت متحرک و اسلایدی داره اما لاک اسکرین نمونه‌های فیک، ساده‌ست.

بررسی کد تشخیص اصل بودن گوشی اپل

بررسی شماره سریال، یکی از مطمئن‌ترین راه‌هاییه که از طریق اون می‌تونین اصل بودن گوشی خودتون رو تضمین کنین. این شماره رو می‌تونین از راه‌‌های زیر پیدا کنین:

  • وارد بخش تنظیمات (setting) بشین و روش کلیک کنین.

  • وارد بخش general بشین.

  • در قسمت درباره گوشی (about) می‌تونین شماره سریال اون رو پیدا کنین.

اگه به هر دلیلی دوست ندارین گوشی رو روشن کنین، می‌تونین به جایگاه سیم‌کارت در گوشی مراجعه کنین. در اون‌جا هم شماره سریال گوشی شما به وضوح حک شده.

وقتی که کد تشخیص اصل بودن گوشی اپل رو پیدا کردین، اول اون رو با کد حک شده روی جعبه مطابقت بدین. اگه یکسان بود به سراغ روش بعدی برید.

خرید از مراکز معتبر

اولین توصیه برای این که بتونین خریدی مطمئن داشته باشین و به راحتی فرایند تشخیص آیفون اصل و فیک گوشی اپل رو انجام بدین، بهترین و آسان‌ترین راهه. این راه، چیزی نیست جز مراجعه به مراکز معتبر فروش گوشی‌های اصلی آیفون.

داشتن ضمانت‌نامه معتبر شرکتی و گارانتی محصول، سابقه درخشان فروش محصولات اپل و شناخته شده بودن اون فروشگاه قطعاً می‌تونه یک راه قابل اتکا برای خرید گوشی آیفون و تست اصل بودن گوشی اپل مورد نظر باشه. این مراکز می‌تونن هم برای خرید دستگاه و هم تعمیر گوشی آیفون مثل تعمیر برد گوشی اپل به شما کمک کنن.

از کجا آیفون بخریم؟

ایسل با 10 سال سابقه در فروش و پشتیبانی گوشی و تکنولوژی اینجاست تا شما رو در خرید بهترین گوشی آیفون همراهی کنه.

شما می‌تونین با وارد شدن به سایت ایسل https://www.ecell.ir/ از کامل‌ترین امکاناتی که یه سایت فروش می‌تونه داشته باشه، مثل معرفی کامل گوشی‌ها و امکان مقایسه اون‌ها با گوشی‌های دیگه، کسب اطلاعات دقیق از همه کاربرد‌ها و نکات ریزی که توی همه گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند وجود داره، حضور 24 ساعته پشتیبانی آنلاین در صورت بروز هر مشکلی موقع خرید، و ارائه مشاوره رایگان به کاربرها به راحتی بهره ببرین.

رپورتاژ آگهی
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *