تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

امولاتور اندروید Waydroid ممکن است به زودی با Steam ادغام شود

همانطور که توسط افشا کننده بردلی لینچ مشاهده شد، Valve ممکن است در حال کار بر روی ادغام امولاتور اندروید Waydroid با Steam باشد. Waydroid یک امولاتور اندروید متن باز برای سیستم های GNU/Linux است. در اینجا نمای کلی رسمی از وب سایت امولاتور آمده است:

امولاتور اندروید Waydroid

Waydroid تمام برنامه هایی را که دوست دارید مستقیماً به دسکتاپ شما می آورد و در کنار برنامه های لینوکس شما کار می کند. اندروید داخل کانتینر دسترسی مستقیم به سخت افزار مورد نیاز دارد. محیط اجرای Android با یک تصویر سیستم Android سفارشی سازی شده مینیمال مبتنی بر LineageOS عرضه می شود.

Waydroid از namespace های لینوکس (کاربر، pid، uts، net، mount، ipc) برای اجرای یک سیستم اندروید کامل در یک کانتینر و ارائه برنامه های کاربردی اندروید روی هر پلتفرم مبتنی بر GNU/Linux (arm، arm64، x86، x86_64) استفاده می کند. سیستم اندروید داخل کانتینر از طریق LXC و رابط binder دسترسی مستقیم به سخت افزار مورد نیاز دارد.

این پروژه کاملاً رایگان و متن باز است. در حال حاضر، مخزن ما در گیت هاب میزبانی می شود.

Waydroid با لینوکس ادغام می شود و برنامه های اندروید را به پوشه برنامه های لینوکس شما اضافه می کند.

Waydroid با گسترش بر روی تعریف پنجره فرم آزاد اندروید، تعدادی ویژگی را اضافه می کند.

برای بازی و سرگرمی تمام صفحه، همچنین می توان آن را برای نمایش کامل رابط کاربری اندروید اجرا کرد.

با استفاده از wayland و AOSP mesa، بهترین عملکرد ممکن را بدست آورید و همه چیز را به سطح بعدی برسانید.

کار بر روی یک برنامه Steam با لوگوی بالا (که برای امولاتور کاملاً جدید است) در تاریخ 30 می آغاز شد و تا پنج روز پیش ادامه داشت.

حدس و گمان بر این است که Valve ممکن است به امولاتور برای Steam Deck بیشتر از کاربران رایانه شخصی خود علاقه مند باشد. به هر حال، راه‌های دیگری برای بازی‌های اندروید روی ویندوز وجود دارد، مانند برنامه اختصاصی ساخته شده توسط گوگل. علاوه بر این، نسخه فعلی Waydroid فقط روی پردازنده‌های گرافیکی Intel و AMD کار می‌کند، در حالی که پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA (اکثریت کاربران دسکتاپ Steam) باید بدون شتاب‌دهنده GPU روی رندر نرم‌افزاری اجرا شوند. البته این در Steam Deck مشکلی ندارد زیرا از سخت افزار AMD Zen 2/RDNA 2 پشتیبانی می کند.

منبع: wccftech

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *