تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

استفاده از USB Type-C از ۲۸ دسامبر ۲۰۲۴ اجباری است

استفاده از USB Type-C

اتحادیه اروپا دستورالعمل جدید “شارژر مشترک” خود را در مجله رسمی خود منتشر کرده است و با آن ما در نهایت تاریخ شروع آن را دریافت می کنیم. از 28 دسامبر 2024، هر تلفن، تبلت، دوربین، هدفون و هدست، کنسول بازی ویدیویی دستی، اسپیکر قابل حمل، کتابخوان الکترونیکی، کیبورد، ماوس و سیستم ناوبری قابل حمل که در اتحادیه اروپا فروخته می شود، باید دارای یک پورت USB Type-C. اگر شارژ بیشتر از 15 وات باشد، باید از USB Power Delivery نیز استفاده شود.

این بدیهی است که اپل را تحت تأثیر قرار می دهد، زیرا رسانه ها به طور گسترده گزارش داده اند که این قانون تنها یک ایده بوده است، سایر سازندگان دستگاه ها باید از سازگاری USB-PD اطمینان حاصل کنند اگر محصولات خود را با نرخ بالای 15 وات شارژ کنند. علاوه بر این، این دستورالعمل فقط شارژ سیمی را پوشش می‌دهد، بنابراین اپل می‌تواند به سادگی تصمیم بگیرد که درگاه شارژ را به طور کلی از آیفون‌های خود حذف کند و فقط به شارژ بی‌سیم تکیه کند. این امر آن را نقض این مقررات نمی کند و این حرکتی است که قبلاً بارها شایعه شده است.

از 28 آوریل 2026، همان مقررات در مورد استفاده از USB Type-C برای لپ تاپ ها نیز اعمال می شود. گام بعدی این است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا 28 دسامبر 2023 قوانین و مقررات اداری لازم برای رعایت این دستورالعمل را تصویب و منتشر کنند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *