تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

3 روش برای حل ارور صفحه آبی 0x000000f4

ارور صفحه آبی 0x000000f4 می‌تواند جدی باشد و باعث خرابی رایانه‌ی شما و از دست رفتن کارهای ذخیره نشده شود، بنابراین مهم است که در اسرع وقت آن را برطرف کنید. در این راهنما، به شما نحوه‌ی انجام این کار را نشان خواهیم داد.

چگونه می‌توانم ارور صفحه آبی 0x000000f4 را برطرف کنم؟

قبل از هر اقدامی، مطمئن شوید که SSD یا هارد دیسک شما به درستی متصل شده است. در صورت امکان، کابل‌های SATA و برق را تعویض کنید یا سعی کنید درایو را به یک پورت دیگر متصل کنید.

1- بروزرسانی درایورها

 به وب سایت سازنده‌ی مادربورد یا دستگاه خود مراجعه کنید. مدل خود را در وب سایت پیدا کنید.ارور صفحه آبی 0x000000f4

به بخش درایورها بروید و آخرین درایورها را برای دستگاه خود دانلود کنید.

ارور صفحه آبی 0x000000f4 آخرین درایورها را نصب کنید. ممکن است لازم باشد در ویندوز 11 به حالت Safe Mode بوت شوید یا از یک رایانه‌ی دیگر برای دانلود و بروزرسانی درایورهای خود استفاده کنید.

2- حذف نرم افزار آنتی ویروس جانبی

تنظیمات (Settings) را باز کنید. به بخش برنامه‌ها (Apps) رفته و “برنامه‌های نصب شده” (Installed apps) را انتخاب کنید.ارور صفحه آبی 0x000000f4

نرم افزار آنتی ویروس خود را پیدا کنید، روی سه نقطه کنار آن کلیک کرده و “حذف نصب” (Uninstall) را انتخاب کنید.ارور صفحه آبی 0x000000f4

برای تکمیل فرآیند، مراحل روی صفحه را دنبال کنید.

برخی کاربران با آنتی ویروس Avast این مشکل را گزارش کرده‌اند، اما هر آنتی ویروس جانبی potentially (به طور بالقوه) می‌تواند باعث این مشکل شود.

۳- جلوگیری از خاموش شدن هارد دیسک توسط کامپیوتر

کلید ویندوز + S را فشار دهید و عبارت power plan را تایپ کنید. گزینه “انتخاب یک پروفایل برق” (Choose a power plan) را انتخاب نمایید.

روی “تنظیمات پروفایل” (Change plan settings) در کنار پروفایل برق خود کلیک کنید.ارور صفحه آبی 0x000000f4ارور صفحه آبی 0x000000f4

سپس بر روی “تنظیمات پیشرفته‌ی انرژی” (Change advanced power settings) کلیک کنید.ارور صفحه آبی 0x000000f4

گزینه “خاموش کردن هارد دیسک بعد از” (Turn off hard disk after) را روی ۰ تنظیم کرده و تغییرات را ذخیره کنید.ارور صفحه آبی 0x000000f4

برخی کاربران گزارش کرده‌اند که تنظیم مشابهی در بایوس نیز در دسترس است، بنابراین می‌توانید آن را نیز غیرفعال کنید.

اگر روش‌های ذکر شده کارساز نبودند، ممکن است نیاز به به‌روزرسانی بایوس یا به‌روزرسانی firmware هارد SSD داشته باشید. در نهایت، مشکل می‌تواند سخت‌افزاری باشد، بنابراین باید هارد دیسک یا SSD خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که معیوب نیست.

آیا خطای صفحه آبی جدی است؟

بله، خطاهای صفحه آبی می‌توانند جدی باشند، زیرا ممکن است ناشی از نقص سخت‌افزاری باشند، بنابراین رفع آن‌ها در اسرع وقت بسیار مهم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این خطاها، یک راهنمای عالی در مورد نحوه رفع BSOD در ویندوز ۱۱ داریم. همچنین اگر هنگام بازی کردن با BSOD مواجه می‌شوید، یک راهنمای ویژه برای رفع آن در اختیار داریم.

آیا تا به حال با این مشکل برخورد کرده‌اید و چگونه آن را برطرف کرده‌اید؟ در بخش نظرات پایین به ما اطلاع دهید!

منبع: windowsreport

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *