تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

کسب و کار نوپای خود را با تبلیغ در گوگل تقویت کنید.

کسب و کار نوپای خود را با تبلیغ در گوگل تقویت کنید.

تبلیغ در گوگل از موثرترین روش‌های تبلیغاتی برای عرضه کالا و خدمات است. تبلیغ در گوگل به شما امکان ورد به یک بازار بزرگ با هزاران مصرف کننده و خریدار را می‌دهد. به صورت متوسط در هر روز بیش از پنج میلیارد جستجو از طریق موتور جستجو گوگل انجام می‌شود. در کنار این گوگل صاحب بزرگترین پلتفرم توزیع ویدئو جهان یعنی یوتیوب (YouTube)، بزرگترین شبکه توزیع اپلیکیشن یعنی گوگل پلی (Google Play) و نیز شبکه گسترده‌ایفضاهای توزیع محتوا در جهان است.

در عین حال با تبلیغات در گوگل شما به شبکه‌ایگسترده از سایت‌ها و فضاهای تبلیغاتی در سطح اینترنت دسترسی خواهید داشت. چنین حجم گسترده‌ایاز فضاهای پرتردد و پرکاربرد سبب شده است که تبلیغ در گوگل تبدیل به یک امر حتمی برای بسیاری از کسب و کارهای موفق و پرسود گردد. هر روز صدها هزار نفر تبلیغات کالاها و خدمات خودشان را از طریق گوگل انجام می‌دهند و شاهد رشد خیره کننده و پرسود فعالیت‌های تجاری‌‌شان هستند.

images_1689583582_64b4ffde2507f.png

در این متن ما نگاهی به روش‌های تبلیغ در گوگل خواهیم انداخت ومی‌بینیم که چطور با انجام تبلیغات در گوگل می‌توانید کسب و کار و فروش خودتان را در مدت زمان کوتاهی رونق ببخشید و بر سود آوری کسب و کارتان بیفزایید.

چرا تبلیغ در گوگل؟

ما این پرسش را با پاسخ دادن به یک پرسش دیگر پاسخمی‌دهیم: «نتیجه و علت انتخاب یک شیوه تبلیغاتی به عنوان شیوه‌ایهدفمند و موثر چیست؟» پاسخ می‌تواند به صورت زیر باشد:

  • دیده شدن توسط مخاطبین هدف؛
  • دیده شدن در فضاهای متعدد؛
  • هزینه فوق‌العاده مقرون به صرفه؛
  • نرخ بازگشت سرمایه خوب؛
  • امکان جمع‌آوری بازخورد از رقبا، مشتریان و مخاطبین هدف؛
  • امکان مدیریت انعطاف‌پذیر؛
  • امکان جمع‌آوری داده‌های متنوع و اتصال و انتقال داده‌ها به سیستم‌های تحلیل و پردازش داده؛

یا همه این موارد؟

شما با تبلیغ در گوگل ادز می‌توانید به تمامی این موارد دست پیدا کنید. از مهمترین مزایای تبلیغ در گوگل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شبکه گسترده توزیع پیام و آگهی‌های تبلیغاتی در گوگل:پیام‌های تبلیغاتی شما در گوگل ادز در شبکه گسترده‌ایاز صفحه‌های نتایج جستجو، شبکه یوتیوب، اپلیکیشن‌ها، صفحه‌های کاربری و بنرها نمایش داده می‌شود. نرخ تبلیغ و کلیک در بسیاری از این موارد به صورت قابل توجهی ارزان و مقرون به صرفه است.
  • مقرون به صرفه بودن تبلیغات در گوگل: با توجه به اینکه تبلیغات شما در فضاهای متعددی نمایش داده می‌شود، اما هزینه تبلیغات در گوگلب سیار مقرون به صرفه است. گاهی نرخ هر کلیک به کمتر از یک سنت می‌رسد (هر دلار شامل 100 سنت است). این یعنی شما می‌توانید هزینه تبلیغاتی خودتان را حذف کنید و یا نادیده بگیرید.
  • جمع‌آوری حجم بالایی از داده‌های دقیق: گوگل ادز در زمان تبلیغ، داده‌های آماری فوق‌العاده دقیقی را جمع‌آوری می‌کند. این داده‌ها به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم بازخورد کاربران نسبت به تبلیغ خودمان را به خوبی بسنجیم. در عین حال داشبورد گوگل ادز خودمان را می‌توانید با سایر داشبوردهای اطلاعاتی متصل کنیم و علاوه بر هماهنگی استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی‌‌‌‌‌مان، به دید بسیار بهتری از رفتار مشتریان و مخاطبین تبلیغات خودمان برسیم. با این کار می‌توانید استراتژی‌های حرفه‌ای‌تری را طراحی کنید و موفقیت فروش خودتان را در بازار افزایش دهید.
  • انعطاف‌ پذیری فوق‌العاده: تبلیغ در گوگل انعطاف‌پذیری فوق‌ العاده‌ای را در مدیریت تبلیغات، انتخاب جامعه هدف و نیز انتخاب رسانه‌ها و استراتژی‌های تبلیغاتی را در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر دارای کسب و کاری با تنوع زیاد مشتریان و کالاها هستید که باید برای هر کدام از آن‌ها از استراتزی‌های ویژه‌ای استفاده کنید، گوگل ادز تمام آنچه که نیاز دارید را به شما می‌دهد.

images_1689583767_64b50097843c2.png

تبلیغات در گوگل ادز به چه صورت انجام می‌شود؟

برای شروع تبلیغ در گوگل شما نیازمند داشتن یک حساب کاربری در داشبورد گوگل ادز (Google Ads) هستید. برای یک چنین کاری باید به آدرس وب سایت ads.google.com وارد شوید و در آنجا با استفاده از یک جیمیل، اکانت اختصاصی گوگل ادز را ایجاد کنید.

دقت کنید که در زمان ایجاد اکانت اختصاصی گوگل ادز شما باید یک کارت اعتباری داشته باشید تا بتوانید با استفاده از آن پرداخت‌های مالی خودتان به گوگل را انجام دهید.

یکی از مشکلاتی که اغلب ایرانیان دارند آن است که به خاطر مشکلات ناشی از تحریم‌ها، نمی‌توانند به چنین حساب‌هایی دسترسی داشته باشند و خودشان به صورت شخصی اقدام به ساخت اکانت اختصاصی گوگل ادز کنند. در اینجاست که شما می‌توانید از خدمات یک شرکت واسط پرداخت ارزی و مدیریت گوگل ادز خودتان بهره بگیرید تا مشکلات ناشی از تحریم‌ها را کمتر کنید.

بسته به نوع خدمات شرکت واسط، شما می‌توانید سرویس‌های مختلفی را برای مدیریت حساب گوگل ادز خودتان دریافت کنید. این خدمات شامل موارد زیر می‌گردد:

  • ایجاد اکانت اختصاصی گوگل ادز برای شما؛
  • تامین ارزی حساب و انجام سایر پرداخت‌های مورد نیاز برای شارژ حساب گوگل ادز؛
  • طراحی، اجرا و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل ادز؛
  • تهیه گزارشات و اتصال داشبورد گوگل ادز به سایر داشبوردها و سرویس‌های پردازش اطلاعات؛

با داشتن این چهار سرویس شما می‌توانید مطمئن باشید که به خوبیمی‌توایند از تبلیغ گوگل برای توسعه کسب و کارتان و افزایش فروش‌تان بهره ببرید.

آیا یادگیری تبلیغ در گوگل سخت است؟

این یکی از پرسش‌هایپرتکراری است که بسیاری از مشتریان از مامی‌پرسند، بیان عبارت «سختی» بستگی زیادی به سطح دانش شما دارد. اگر شما با مفاهیم سئو آشنا باشید، تقریباً باید بین دو تا سه ماه زمان صرف کنید تا بتوانید به خوبی با مفاهیم اولیه کار داشبورد گوگل ادز آشنا شوید. البته بعد از آن باید به صورت دائمی کمپین‌های متنوعی را به اجرا در آورید تا در نهایت بتوانید آنچه که فرا گرفته‌‌اید را در عمل پیاده‌‌سازی کرده و نتایج حاصل از آن را درک کنید. بخش تجربی کار نقش بسیار پررنگی در یادگیری گوگل ادز بازی می‌کند و طبیعی است که یادگیری گوگل ادز را نیازمند صرف زمان و بودجه فوق‌العاده زیاد می‌کند.

بنابراین اگر تجربه کار سئو داشته باشید و امکان صرف هزینه کافی هم داشته باشید، می‌توانید تقریبا بعد از یکسال به صورت بهینه از اکانت اختصاصی گوگل ادز خودتان استفاده کنید و از آن برای تبلیغ در گوگل بهره ببرید. در کنار این موارد بهره‌گیری از ابزارهایی نظیر گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) نیز بسیار مهم و حیاتی است.

images_1689583822_64b500ce7cfdb.png

آیا تبلیغ در گوگل برای سایت‌های ایرانی امکان‌پذیر است؟

اگرچه در استفاده کردن از برخی ابزارها دچار محدودیت‌هایی هستید (مثلاً امکان هدف‌گیری جغرافیایی را ندارید و ایران و چند کشور دیگر از لیست کشورها حذف شده‌اند)، اما با این حال ابزارها و امکانات متنوعی در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانند به خوبی در موفقیت تجاری به شما کمک کنند. متاسفانه اگر وب سایت شما دارای دامنه (ir) باشد نمی‌توانید آن را در گوگل تبلیغ کنید و باید از دامنه واسط برای این منظور استفاده کنید. با این همه و حتی با شرایط و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها، تبلیغ در گوگل امکانات بسیار ویژه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که مانند آن را در هیچ کدام یک از داشبوردهای تبلیغاتی دیگر نمی‌توانید بیابید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *