تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

چگونه سایبان خودرو ارزشمندی بسازیم؟

چگونه سایبان خودرو ارزشمندی بسازیم؟

سایبان بدون پایه

عوامل مختلفی موجب می‌ شود تا افراد به فکر ساخت سایبان خورو باشند. شرایط آب و هوایی یکی از علل اصلی ساخت سایبان است. در فضای باز با تابش نور خورشید به شکل مستقیم و ریختن بارش ‌های برف و باران، افراد به دنبال ایجاد فضایی سر پوشیده و مناسب هستند. ساخت سایبان می‌ تواند گزینه ی مناسبی برای مسقف ساختن حیاط شما باشد. در این مقاله به بررسی سایبان ‌ها و کاربرد استفاده از آن در حیاط می ‌پردازیم.

معرفی پرکاربرد ترین سایبان ‌های امروزی

از پرکاربرد ترین و سودمند ترین سازه‌ ها برای فضای باز می ‌توانیم به سایبان حیاط اشاره داشته باشیم. نصب این محصول می‌ تواند به فضای شما عملکردی ویژه ببخشد. به عنوان نمونه:

  • نصب سایبان حیاط می ‌تواند در جهت ایجاد فضای زیبا و مناسب برای نشستن و استراحت باشد. این فضا را می‌ توان برای ساعاتی خوش و گذراندن اوقات فراغت طراحی کرد. یا گل و گیاهان را در این فضا نگه داری نمود.

  • علاوه بر آن می ‌توان از سایبان در جهت ساخت پارکینگ خودرو ها در اماکن شخصی و عمومی بهره برد و امنیت محیط را افزایش داد. نصب سایبان خودرو، نگرانی و دغدغه ی رانندگان را کاهش می دهد.

مهم ترین علت ساخت سایبان خودرو چیست؟

همان طور که پیش از این اشاره شد یکی از رایج ‌ترین و سودمند ترین نوع سایبان مدرن، ساخت سایبان خودرو می ‌باشد. علت اصلی استفاده از این سازه ی سبک، بروز خطرات متعدد در فضای باز است. هنگامی که خودرو در محیط باز قرار می‌ گیرد با مشکلات متعددی مواجه می ‌شود به عنوان مثال:

  • بدنه ی خودرو همواره در معرض خطرات متعدد قرار دارد زیرا با بارش باران و برف، ریختن تگرگ یا سقوط اشیا و وسایل تیز رنگ بدنه خودرو ها دچار آسیب جدی می‌ شود.

  • علاوه بر آن تابش نور شدید خورشید نیز در طولانی مدت باعث رنگ پریدگی و آسیب رسانی به قطعات داخلی خودرو ها می ‌گردد. تابش نور خورشید باعث پوسیدگی روکش صندلی‌ ها نیز می‌ شود. سلامت لاستیک ‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می ‌دهد.

  • یکی دیگر از معضلات پیش رو با قرار گیری خودرو در فضای باز، آلودگی مداوم آن است. همان طور که می ‌دانید ریختن گرد و غبار، شاخ و برگ درختان و شیره آن ها یا فضولات پرندگان علاوه بر آلوده ساختن محیط و سطح خودرو ها باعث تخریب رنگ بدنه آن نیز می ‌گردد.

  • وقوع چنین خطرات متعددی همواره کاهش ارزش قیمت خودرو ها را نیز در پی دارد بنابراین یکی از اهداف اصلی ساخت سایبان خودرو حفظ سلامت این وسیله نقلیه گران قیمت و ارزش مادی آن می ‌باشد.

انتخاب طرح مورد پسند و جذاب برای سایبان می ‌تواند در راستای کارایی بهتر این سازه ی سبک و زیبایی فضای اطراف موثر واقع گردد بنابراین در ادامه به معرفی سازه‌ های رایج و ارزنده می ‌پردازیم که با استقبال کثیری در سال های اخیر مواجه شده اند.

سایبان خودرو

ساخت سایبان بدون پایه

سایبان بدون پایه از جمله سازه‌ های کاربردی و رایج است که برای پارکینگ خودرو ها و نصب در حیاط اماکن متعدد مورد استفاده قرار می‌ گیرد. همان طور که از نام اش مشخص است، در ساختار آن از پایه یا ستونی استفاده نمی ‌شود. این محصول مزیت ‌های بسیار زیادی دارد به عنوان مثال:

  • قیمت کلی این سازه ‌های سودمند مقرون به صرفه می ‌باشد. علت آن نیز می‌ تواند استفاده ی کم تر از فلزات در اسکلت سایبان باشد.

  • سرعت اجرای سایبان بدون پایه بسیار زیاد است و به راحتی می ‌توان این سازه را به محل دیگر منتقل کرد.

  • سازه از زیبایی و ایستایی بسیار بالایی برخوردار است.

  • عملیات پارک خودرو در زیر این سایبان‌ ها با سهولت زیادی صورت می ‌گیرد.

  • سایبان بدون پایه را می‌ توانید در حیاط‌ های بسیار کوچک نیز بر پا نمایید زیرا فضای کمی را از محیط اشغال می کند.

  • می ‌توانید در ساختار سقف این سازه ‌ها از متریال ‌های مختلف و مقاوم مثل ورق ‌های یو پی وی سی استفاده کنید.

نکات اجرایی برای بر پایی سایبان بدون پایه

برای آن که بتوانید سایبان را به شکل استاندارد در محیط اجرا کنید و در راه اندازی آن دچار مشکل نشوید، به چند نکته زیر توجه کنید:

  • سایبان بدون پایه نیازمند وجود تکیه‌گاه در محیط می ‌باشد تا بتوان سقف سایبان را با اتصال به تکیه‌گاه در حیاط بر پا نمود. می ‌توانید از دیوار های محوطه و یا ساختمان به عنوان تکیه‌گاه استفاده کنید و سایبان را به آن ها متصل نمایید.

  • هنگام اجرای سایبان بدون پایه به انواع بار های عمودی و افقی توجه کنید. می ‌بایست میزان مقاومت سایبان در برابر وزن زیاد را بررسی کرد و با توجه به شرایط آب و هوایی و نشست برف سنگین این عامل را مد نظر قرار داد تا سازه دچار خرابی و آسیب کم تری شود.

  • میزان پوشش دهی فضای مورد نظر و طراحی سقف با زاویه و شیب مناسب نیز باید در دستور کار افراد هنگام اجرای این سازه ی سبک قرار بگیرد تا از ورود هر گونه عامل خطر آفرین جلوگیری شود.

  • با در نظر داشتن ابعاد استاندارد برای سایبان خودرو، از تاریک شدن بی اندازه یا نفوذ اشعه های خورشیدی جلوگیری کنید.

سایبان

چگونه می ‌توانیم سایبان خودرو سودمندی را خریداری کنیم؟

برای آن که سازه ی شما از ارزش بالایی برخوردار باشد و عملکرد مطلوبی را در محیط از خود نشان دهد، می ‌توانید به راهکار های زیر توجه کنید:

  • کیفیت یک سایبان، پوشش دهی در محیط مورد نظر و عملکرد آن، به نوع طراحی سازه بستگی دارد.

  • علاوه بر آن انتخاب مصالحی که در ساختار سایبان خودرو به کار می ‌رود نیز می ‌تواند در این امر موثر باشد. در نظر داشتن پوشش‌ های با کیفیت و مرغوب نظیر ورق یو پی وی سی امری حائز اهمیت است.

  • برای انتخاب پوشش سایبان خود باید به میزان مقاومت آن در برابر عواملی مثل نور، بارش‌ ها، حرارت موجود در هوا و رطوبت توجه کنید. انتخاب سازه‌ هایی که در برابر بارش ‌های باران و برف حساس هستند، نمی ‌تواند گزینه ی مناسبی برای ساخت سایبان محسوب شود.

چه پوششی را برای سایبان خودرو در حیاط پیشنهاد می ‌کنید؟

انتخاب پوشش‌ های ورق یو پی وی سی می ‌تواند شما را با مزیت‌ های زیادی مواجه نماید. این ورق ‌های پلیمری عملکرد مطلوبی در برابر تابش مستقیم نور خورشید دارند. سایه ی خنکی را ایجاد می ‌کنند و با بارش ‌های متعدد دچار آسیب نمی‌ شوند. از دیگر امتیازات ورق‌ یو پی وی سی ( ورق upvc ) می‌ توان به انعطاف پذیری بالا، ضریب انبساط و انقباض کم، قابلیت شست و شوی آسان، قابلیت بازیافت و عدم نیاز به آب ‌بندی اشاره کرد.

برای خرید سایبان خودرو چه اقدامی لازم است؟

با توجه به آن که سایبان خودرو به شکل ویژه متناسب با هر فضا طراحی می شوند و در این فرایند به پارامتر هایی مثل دسترسی، محل قرار گیری، اقلیم و مساحت توجه می شود، بهتر است سایبان مد نظر را سفارش دهید. فرایند خرید و سفارش آن می تواند به دو شکل حضوری و غیر حضوری باشد. در ابتدا کارشناسان به محل نصب مراجعه می نمایند و پس از بررسی های لازم سازه را آماده می کنند.

فرایند اجرای سایبان

این سازه ها در چند مرحله به شکل زیر طراحی و اجرا می شوند:

  • در ابتدا مشخصات لازم برای سایبان تعیین می گردد.

  • با توجه به نیاز کارفرما، سازه در نرم افزار مدل سازی می شود. و محاسبات سازه ای آن انجام می شود.

  • پس از طراحی سایبان و انتخاب رنگ و مصالح برای آن، به شکل تصویر به کارفرما ارائه می گردد.

  • با مشاهده ی طرح سازه و تایید آن، نقشه های دقیقی از محصول آماده می گردد.

  • مطابق با ابعاد و اندازه های تعیین شده، اجزا تشکیل دهنده ی سایبان برش داده می شوند.

  • این اجزا به محل اجرای پروژه منتقل می شوند و در محیط به یکدیگر متصل می گردند.

  • پیش از اتصال سقف سایبان به فریم و پایه ها، می بایست سازه رنگ آمیزی شود.

  • در مرحله ی آخر پس از نصب سقف با ورق یو پی وی سی، محصول آماده استفاده می باشد.

شرکت سایه سازان کوروش

یکی از مجریان با سابقه در زمینه ی تولید، طراحی و اجرای انواع سازه‌ های سبک در کشور، مجموعه ی بزرگ سایه سازان کوروش می‌ باشد. در این مجموعه انواع سایبان ‌ها با کاربرد های متعدد و با استفاده از فناوری روز دنیا تولید می ‌شوند. تمامی مراحل اجرا و ساخت این سازه ‌های سبک به دست افراد توانمند و مهندسین با سابقه صورت می‌ گیرد بنابراین با خیالی آسوده می ‌توانید سفارش سایبان با ورق یو پی وی سی خود را به این مجموعه بسپارید.

شماره تماس: 09123793120

رپورتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *