تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

گوگل تایید می کند که پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو فقط 64 بیتی هستند

تمام دستگاه های اندرویدی که از برنامه های 64 بیتی پشتیبانی می کنند، از برنامه های قدیمی 32 بیتی نیز پشتیبانی می کنند. در وبلاگ توسعه دهندگان اندروید، گوگل تایید می کند که گوگل پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو اولین گوشی های اندرویدی هستند که به طور انحصاری از برنامه های 64 بیتی پشتیبانی می کنند.

گوگل توضیح می دهد که حذف پشتیبانی از برنامه های 32 بیتی دارای چند مزیت است. نه تنها مصرف رم را کاهش می دهد، بلکه عملکرد و امنیت را نیز بهبود می بخشد. گوگل انتظار دارد که با گذشت زمان، دستگاه های بدون پشتیبانی از برنامه های 32 بیتی به طور فزاینده ای رایج شوند. گوگل این حرکت را با پیکسل 7 و 7 پرو انجام داد زیرا معتقد است اکوسیستم اندروید آماده انتقال است.

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو

به گفته گوگل، این پیکربندی سریع‌تر است زیرا برنامه‌های ۶۴ بیتی می‌توانند به دستورالعمل‌ها و منابعی که برای برنامه‌های ۳۲ بیتی در دسترس نیستند دسترسی داشته باشند. همچنین ادعا می‌کند که CPUهای مدرن می‌توانند تا ۲۵ درصد عملکرد سریع‌تری را در صورت قطع پشتیبانی ۳۲ بیتی ارائه دهند. بعلاوه، این پیکربندی می‌تواند 150 مگابایت رم آزاد کند که چه برنامه‌های 32 بیتی در حال اجرا باشند یا نه استفاده می‌شود.

توسعه دهندگان تشویق می شوند تا آزمایش برنامه ها و به روز رسانی ها را برای دستگاه های فقط 64 بیتی آغاز کنند. در حال حاضر ابزارهای توسعه‌دهنده‌ای برای آزمایش مشکلات سازگاری با پیکربندی جدید موجود است.

Google به ما یادآوری می‌کند که دستگاه‌های فقط ۳۲ بیتی به Android Go، Android TV و Android Wear خدمات می‌دهند و ABI‌های ۳۲ بیتی باید همچنان پشتیبانی شوند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *