تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

پرفروش ترین چراغ ریلی های برند پولاکس + راهنمای خرید

محصولاتی که در دنیای امروز برای نورپردازی و ایجاد روشنایی استفاده می شوند، بسیار متنوع‌اند که یکی از کاربردی ترین آنها نیز چراغ ریلی است. این چراغ ها به عنوان یکی از منابع مهم نور مصنوعی برای ایجاد یک نورپردازی مدرن و شیک مورد استفاده قرار می گیرند. این چراغ ها نقش بسیار مهمی در نورپردازی برای دکوراسیون های داخلی دارند. در ادامه به بررسی بیشتر این نوع چراغ، انواع و کاربرد آن خواهیم پرداخت.

نورپردازی با چراغ ریلی

یکی از مزیت های استفاده از چراغ ریلی، تنوع در ظاهر و نوع لامپ آن می باشد. این امر باعث شده تا از این نوع چراغ برای نورپردازی های تابشی و تمرکزی استفاده کرد. لامپ هایی که در انواع این چراغ ها استفاده می شوند شامل نمونه های SMD، COP و LED می باشند. بیشترین میزان زاویه تابش متغیر در چراغ های ریلی، متعلق به مدل هایی است که در آنها از لامپ های SMD استفاده شده باشد. لامپ های COP نیز با زاویه تابشی متعادل، بین چراغ های ال ای دی و SMD قرار می گیرد.

یکی دیگر از کاربردهای مهم چراغ ریلی، نورپردازی ثابت آن برای تمرکز روی یک مکان یا شی‌ء مشخص است. استفاده از لامپ های LED در چراغ های ریلی باعث ایجاد یک زاویه تابش ثابت خواهد شد. روی هر کدام از مدل های چراغ ریلی مثل نمونه های خرطومی، لامپ خور و ال ای دی، می توان از لامپ های ال ای دی با زاویه تابش ثابت استفاده کرد.

معرفی چراغ ریلی

نامگذاری چراغ ریلی به دلیل دلیل نصب آنها روی یک ریل یا خط مستقیم می باشد. ریلی که چراغ ها روی آن نصب می شوند، طولی بیشتر از یک متر داشته و این چراغ ها در فاصله های مشخص شده روی آن نصب می شوند. البته امکان نصب این چراغ ها به صورت تکی روی دیوار و سقف نیز وجود دارد ولی مزیت و ویژگی اصلی چراغ های ریلی، انعطاف و چرخش آن است که فقط در صورت نصب روی ریل امکان پذیر خواهد بود. برای خرید و قیمت چراغ ریلی پولاکس با ضمانت کیفیت می‌توانید از وبسایت این مجوعه بازدید کنید.

انواع چراغ ریلی با زاویه تابش متغیر

انواع این چراغ ها با زاویه تابش متغیر در فروشگاه پولاکس، شامل موارد زیر می باشند.

  • چراغ ریلی لنز متغیر ۱۵ وات PLX 1010
  • چراغ لنز متغیر ۲۵ وات PLX 1011
  • چراغ ریلی لنز متغیر ۳۵ وات PLX 1012

انواع چراغ ریلی با زاویه تابش ثابت

مدل های متنوع چراغ ریلی با زاویه تابش ثابت در فروشگاه پولاکس نیز شامل موارد زیر می باشند.

  • چراغ 7 وات PLX 1002
  • چراغ ریلی 10 وات PLX 1003
  • چراغ ریلی 12 وات PLX 1004
  • چراغ 20 وات PLX 1005
  • چراغ ریلی 30 وات PLX 1006
  • چراغ 45 وات PLX 1007
  • چراغ ریلی ۱۲ وات لنزدار PLX 1008
  • چراغ ۱۲ وات پایه بلند PLX 1009

تجهیزات جانبی چراغ های ریلی

انتخاب تجهیزات مناسب برای نصب چراغ ریلی نیز یکی از موارد مهمی است که باید با دقت و آگاهی بالا انجام شود. بهترین نمونه های ریل که برای چراغ های سقای به کار می روند از جنس فلز هستند تا مقاومت و ماندگاری لازم برای نگهداری چراغ ها را داشته باشند. از دیگر تجهیزات لازم برای نصب چراغ های ریلی، می توان به اتصالات و پایه ها نیز اشاره کرد. پایه ها به صورت X، I، T و L طراحی می شوند که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. با عبور سیم کشی این چراغ ها از داخل ریل، ظاهری مرتب و منظم به فضا داده می شود و با استفاده از ریموت، می توان میزان روشنایی و جهت تابش نور آنها را مشخص کرد.

انواع نورپردازی با چراغ های ریلی

به کمک انواع چراغ ریلی می توان نورپردازی های متنوعی را در فضا و مکان های گوناگون با توجه به شرایط و نیاز مخاطب ایجاد کرد. انواع نورپردازی هایی که توسط این چراغ ها ایجاد می شود را می توان در دسته بندی های زیر قرار داد.

  • نورپردازی تاکیدی یا نقطه ای: این نورپردازی روی یک شی‌ء یا مکان خاص برای ایجاد تمرکز و توجه بیشتر انجام می گیرد. تعیین محل نصب چراغ های ریلی در این نورپردازی بسیار مهم است و باید با رعایت فاصله استاندارد از مکان یا شی‌ء مورد نظر انجام گیرد. زاویه چراغ ریلی در این نوع نورپردازی و فاصله مکان یا جسم مورد نظر تا دیوار نیز بسیار مهم می باشد.
  • نورپردازی دیواری Wall Washing: برای روشنایی بخش مشخصی از دیوار انجام می گیرد که در چنین شرایطی باید ریل در فاصله دقیقی از نقطه مورد نظر نصب شود. با توجه به ارتفاع سقف تا کف مکان، فاصله نصب ریل تا دیوار نیز متغیر خواهد بود.
  • نورپردازی دیواری Wall Grazing: تفاوت این مدل نورپردازی با نمونه قبل در فاصله ریل با سطح دیوار و ماهیت نورپردازی می باشد. حداکثر فاصله بین سطح دیوار و محل نصب ریل باید 30 سانتی متر می باشد. روش قبلی نورپردازی دیوار برای ایجاد نور روی سطوح صاف انجام می شود ولی این مدل برای نورپردازی روی سطوح ناهموار به کار می رود.

چراغ ریلی 45 وات PLX 1007

فروش چراغ ریلی پولاکس

انواع چراغ ریلی در اندازه های مختلف را می توان در وبسایت پولاکس فارسی خریداری کرد. این مجموعه به عنوان یکی از مراکز تخصصی در زمینه طراحی و ساخت انواع تجهیزات روشنایی فعالیت دارد. چراغ های ریلی نیز یکی از محصولات مهم این فروشگاه به شمار می آید که در دسته بندی روشنایی داخلی قرار می گیرد. مجموعه پولاکس با طراحی نمونه های متنوع چراغ ریلی، توانسته نیاز افراد به مدل های بزرگ و کوچک را به خوبی تامین کند. چراغ ریلی ۳۰ وات پولاکس یکی از کاربردی ترین نمونه های محصولی در این دسته بندی قرار دارد. این مدل با اندازه و میزان روشنایی استاندارد، قابلیت نصب در مکان های تجاری و مسکونی مختلف برای فضاهای بسته و باز را دارد. برای خرید و قیمت چراغ ریلی ۳۰ وات پولاکس به سایت این مجموعه مراجعه کنید. از دیگر چراغ های ریلی این مجموعه می توان به نمونه های 45، 20، 12 و 7 وات نیز اشاره کرد.

یکی دیگر از محصولات کاربردی و پرطرفدار مجموعه پولاکس، چراغ ریلی لنزدار می باشد. شدت نوری که توسط این مدل تولید می شود، 1200 لومن بوده و طول عمر مفید آن نیز 25000 ساعت است. طراحی زیبا و ماندگاری بالای این محصول باعث شده تا به یکی از چراغ های کاربردی برای استفاده در مکان های مختلف تبدیل شود. چراغ های ریلی پولاکس با لنز متغیر نیز در دسته بندی محصولات کاربردی و تخصصی مجموعه قرار دارند. زاویه تابش نور در این چراغ ها، بین 15 تا 60 درجه قابل تغییر است و در سه نوع 15، 25 و 35 وات عرضه می شوند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *