تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

نابودی جهان هستی تا 2/8 میلیارد سال دیگر اتفاق نمی افتد.

نابودی جهان هستی
نابودی جهان هستی تا ۲/۸ میلیارد سال دیگر اتفاق نمی افتد.

جهان یک روز نابود خواهد شد و میمیرد و این مسله ای است که دانشمندان همگی بر آن اتفاق نظر دارند، اما اینکه دقیقا چگونه و چه وقت این اتفاق می افتد بیشتر یک امر مبهم است و با پیش بینی های فعلی که چنین اتفاقی را ده ها میلیارد سال در آینده ای دور بعد از خاموش شدن و مرگ ِ خورشید احتمال میدهند، چیزی نیست که ما واقعا در موردش نگران باشیم. اما اگر پیش بینی های فعلی مان غلط باشند چی؟

تیمی از محققان بر روی یک فرضیه تحقیق کرده اند و با در نظر گرفتن بدترین حالت ممکن، دریافتند که زودترین زمانی که جهان میتواند به طور غیر منتظره ای به پایانش برسد، ۲٫۸ میلیارد سال از همین حالاست. سرپرست محققان، سائز گومز از دانشگاه لیسبون پرتغال از طریق سایت New Scientist به جاکوب آرون گفت که ما در امانیم. سناریو یا حالتی که سائز گومز رویش تحقیق میکرد به نام “شکافتگی بزرگ(Big Rip)” شناخته می شود و به سرعت دارد به یک نظریه برتر درباره اینکه جهان چگونه به پایان میرسد، تبدیل میشود.محققان روی انرژی تاریک و اینکه چگونه سرعت افزایش جهان را کنترل میکند، تحقیق می کنند.

سائز گومز با مدل هایی یک نقشه زمانی برای هر دوی زودترین و دورترین زمانی که شکافتگی بزرگ می تواند رخ دهدترسیم کرد.به گفته ی وی: ما نشان دادیم که کاملا به طور عادی، کران و حد پایین این نقشه ی زمانی، نمیتواند کمتر از ۱٫۲ میلیارد سال برابر عمر جهان باشد چیزی که به طور کلی به معنی تقریبا ۲٫۸ میلیارد سال بعد از اکنون خواهد بود. این خبر خوبی است اما بهتر از آن، این است که سائز گومز میگوید که حد بالای نقشه زمانی به طرف بی نهایت میل میکند. این به آن معنی است که شکافتگی بزرگ هرگز رخ نخواهد داد و بجای آن مرگ جهان توسط گرما اتقاق می افتد. گومز ادامه داد: صادقانه بگوییم، در واقع بعید است مرگ جهان در ۲٫۸ میلیارد سال بعد اتفاق بیفتد؛ مخصوصا وقتی می بینیم که انتظار میرود خورشیدمان در حدود ۵ میلیارد سال دیگر زنده بماند.

نابودی جهان هستی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *