تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

مگان خود را به تعمیرگاه تخصصی بسپارید !

خودروی مگان یکی از تولیدات کمپانی محبوب رنو می باشد که نسخه های مختلفی از آن در سرتاسر ایران از جمله ایران به فروش رسیده است. مگان جزو خودروهای محبوب در میان جوانان است. زیرا از طراحی مدرن و آپشن های جذاب برخوردار می باشد. متاسفانه اغلب دارندگان این خودرو نمی دانند که در هنگام خرابی و بروز مشکلات باید به تعمیرگاه تخصصی مگان مراجعه کنند و با سپردن خودرو به دست تعمیرکاران تازه کار، نه تنها مشکل را حل نمی کنند بلکه به آن دامن می زنند.

 

دلیل محبوبیت خودروی مگان چیست؟

معمولا خودروهای مگان علاوه بر طراحی جذاب بدنه و آپشن های خیره کننده، از طراحی داخلی ساده ای برخوردار است و این امر موجب می شود تا سرنشینان آن احساس آرامش و رفاه زیادی را تجربه کنند. خوش دست بودن فرمان، بزرگ بودن فضای داخلی، صندلی های راحت و جادار از مهم ترین دلایل محبوبیت خودروی مگان محسوب می شود. خودروی مگان همانند هر خودروی دیگر، نیاز به مراقبت و رانندگی صحیح دارد تا بتواند طول عمر زیادی داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است با خرابی ها و استهلاک های زیادی مواجه شوید که در این حالت مجبور به مراجعه به تعمیرگاه مگان خواهید شد.

این روزها تعداد تعمیرگاه های خودرو در سطح شهر زیاد است و اگر با دقت نگاه کنید، به خوبی متوجه می شوید که همانند قارچ ظاهر می شوند ! اما سوالی که از شما می پرسیم این است که آیا تمام این تعمیرگاه ها قابل اعتماد هستند؟ آیا همه آن ها باسابقه و ماهر می باشند؟ قطعا خیر! پس باید به دنبال تعمیرگاهی باشید که علاوه بر تمام ویژگی های فوق، دستمزد منصفانه ای از شما دریافت کند. قطعا تعمیرگاه ” رنو پایتخت ” یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود که قادر است تمام خدمات مربوط به این خودروی محبوب را به شما عزیزان ارائه کند.

 

خودرو خدمات ارائه شده توسط تعمیرگاه رنو پایتخت

بدون شک عیب یابی صحیح، مهم ترین مرحله از تعمیر خودرو می باشد. زیرا اگر عیب یابی به درستی انجام نشود نمی توان علت بروز مشکل را پیدا کرد و این موضوع می تواند در طول زمان هزینه زیادی به دارندگان خودروی مگان تحمیل کند. در ادامه به خدماتی اشاره می کنیم که توسط تعمیرگاه تخصصی رنو پایتخت ارائه می شود:

رفع نشتی روغن از موتور خودرو

حتما تاکنون برای شما پیش آمده که در هنگام سوار شدن به خودرو، با مایعی به رنگ قهوه ای و مایل به سیاه مواجه شده اید که بر روی زمین و زیر ماشین ریخته است. اگر خط روغن را پیگیری کنید به خوبی متوجه می شوید که روغن از کدام بخش خودرو نشت کرده است. بخش هایی که ممکن است دچار نشتی شوند شامل واشر سرسلیندر، تسمه تایم، فیلتر روغن موتور و مخزن است. در تعمیرگاه تخصصی رنو پایتخت دلیل اصلی نشت روغن از جمله ترک خوردن سرسیلندر، خرابی کاسه نمد، خرابی واشر درب سوپاپ ها، شکستگی رینگ پیستون و … شناسایی و اقدام به رفع آن ها می شود. تمام خدماتی که در این مرکز ارائه می شود دارای ضمانت و گارانتی هستند.

رفع مشکلات گیربکس مگان

دلیل اصلی مشکلات گیربکس، استفاده از روغن های بی کیفیت است. همچنین اگر تعویض روغن به موقع انجام نشود شاهد خرابی این بخش مهم از خودرو خواهیم بود. گیربکس با فشار روغن کار می کند و اگر سطح روغن کاهش پیدا کند و مدت زمان زیادی از تعویض آن گذشته باشد کیفیت خود را از دست می دهد و دیگر نمی تواند قطعات گیربکس را خنک کند. به همین دلیل قطعات آن دچار داغی بیش از حد می شوند و از کار می افتند. تعمیرکاران مجموعه رنو پایتخت توصیه می کنند که هر 50 هزار کیلومتر یکبار اقدام به تعویض روغن گیربکس کنید تا بتوانید عملکرد این بخش مهم از خودرو را در طول زمان حفظ کنید.

 

رفع مشکلات برق خودرو مگان

یکی دیگر از مشکلات رایجی که در خودروها از جمله مگان وجود دارد مربوط به سیستم برق می باشد. دو عامل برق رسانی به خودرو را با اشکال مواجه می کند. یکی از خرابی باتری و دیگری خرابی دینام است. زیرا این دو بخش وظیفه برق رسانی به خودرو را بر عهده دارند. اگر متوجه شده اید که خودرو استارت نمی خورد یا دیر استارت می خورد و به راحتی روشن نمی شود نشانه وجود اشکال در سیستم برق می باشد. علاوه بر نشانه های مذکور باید به بروز اشکال در چراغ های خودرو از جمله روشن نشدن یا چشمک زدن آن ها نیز اشاره کنیم. در این شرایط می توانید با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی مگان، مشکل را شناسایی کرده و اقدام به رفع آن کنید.

رفع سروصدای موتور مگان

برخی از دارندگان خودرو، با شنیدن سروصدا از موتور نگران می شوند و سریعا به تعمیرگاه مراجعه می کنند. لازم است بگوییم که گاهی اوقات مشکل آن قدرها هم جدی نیست. ابتدا موارد زیر را بررسی کنید و در صورتی که نتوانستید آن را حل کنید به تعمیرگاه مراجعه کنید:

  • صدای زوزه از موتور: این صدا در فصول سرد سال بیشتر به گوش می رسد و به دلیل ارتعاش لوله ورودی می باشد. برای رفع این مشکل باید لوله سوخت را تعویض کنید.
  • صدای ضربه زدن: اگر سوخت در محفظه احتراق نسوزد و احتراق ناقص رخ دهد شاهد خواهیم بود که بعد از خروج از محفظه، در اگزوز می سوزد. این صدا بسیاری از رانندگان را نگران می کند.
  • صدای سایش: هنگامی که کلاچ ها یا یاتاق ها فرسوده شوند این صدا به گوش می رسد. برای تعویض این قطعات باید به تعمیرگاه تخصصی مگان مراجعه کنید.

اگر جزو آن دسته از رانندگانی هستید که نسبت به صداهای شنیده شده از موتور بی اعتنا هستید باید بگوییم که به زودی هزینه زیادی به شما تحمیل می شود. پیشنهاد می کنیم برای کاهش هزینه ها در طول زمان، سرویس ها و چکاپ های دوره ای را جدی بگیرید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *