تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

معرفی انواع ردیاب خودرو و شخصی

معرفی ردیاب و انواع آن

ردیاب خودرو یک دستگاه هوشمند و کوچک است که امنیت را برای وسایل نقلیه اعم ازانواع خودرو،موتور سیکلت،کامیون و تریلی تامین می کند. ردیاب‌ها وسایلی هستند که به ما کمک می‌کنند تا موقعیت جغرافیایی وسایل نقلیه ، افراد  و حتی حیوانات را در زمان واقعی یا به صورت آفلاین بدانیم. امروزه ردیابهای مختلف با قابلیت‌های متنوع و گوناگونی دربازار وجود دارند که هر کدام برای یک هدف خاص مثل ردیابی خودرو، ردیابی اشخاص و … طراحی شده اند. و قیمت هرکدام از آن ها نیز با توجه به ویژگی‌هایی که دارند متفاوت است

انواع ردیاب


1.ردیاب با سیم:ازانجایی که برق دستگاه جی پی اس با سیم میتواندتوسط وسایل نقلیه تامین شود بهترین ویژگی جی پی اس باسیم این است. که میتواند در 24 ساعت شبانه روز بدون نگرانی در مورد خاموش شدن و غیر فعال شدن ردیاب از آن استفاده کرد.ازنظر قدرت سیگنال دستگاهای ردیاب سیمی قویتر است.ودقت موقعیت یابی آن بهتراز ردیاب شارژی است.ازنظر عملکرد قدرت آنتن ردیاب سیمی بیشتر است . میتواند موقعیت را بصورت آنلاین و لحظه به لحظه ردیابی کند .از دیگر امکانات ردیاب باسیم کنترل برق و قطع سوخت از راه دور نظارت بر مصرف سوخت تعریف محدوده جغرافیایی و هشدار سرعت بیش از حد اشاره کرد.ردیاب باسیم خودرو برای فعال شدن باید به برق خودرو متصل باشد. محل نصب به اندازه کافی انعطاف پذیر نیست فقط در محلی خاص(اطراف برق اصلی و سوییچ)نصب شود .بنابراین به راحتی توسط سارقان محل نصب شناسایی شده و عملکرد خودرا ازدست می دهدعلاوه براین به علت نصب ردیاب در یک محل خاص این امکان وجود دارد به سهولت محل نصب آشکار شود.

2.ردیاب بیسیم (شخصی):از آنجایی که ردیابهای شارژی برق خود را از باطری داخلی تامین می کند،به سهولت در وسایل نقلیه جایگذاری میشوند.و نیاز به سیم کشی ندارد.این نوع ردیاب بدون نصب میباشد و به راحتی راه اندازی میگردد.بنابراین نصب GPSبیسیم مشمول محدودیتهای برق خودرو نخواهد بود و میتوان آنرا در هر موقعیتی از خودرو با کمک مغناطیس قوی قرار داد.کسانی که خودروهای لوکس دارند،و نگران گارانتی یال دستکاری سیستم برق خودروی خود هستند، میتوانند با خرید ردیاب بدون سیم خیال خود را چه بابت امنیت و چه از لحاظ عدم تداخل در سیستم برق و گارانتی خودرو راحت کنند.همچنین ردیاب بیسیم خودرو دیگر به مهارت خاصی برای نصب ندارد و شما به راحتی میتوانید ردیاب را برروی هر مکانی از خودرو نصب و پنهان کنید.همچنین دارندگان چند خودرو نیز از دیگر طرفداران این ردیاب آهنربایی شارژی میباشند.چرا که با خرید یک ردیاب بدون سیم میتوانند ردیاب را در هر زمان از یک خودرو به خودردی دیگر انتقال بدهند.و درز زمان فروش خودرو به راحتی میتوانند ردیاب را از خودرو جد ا کنند و برای مصارف شخصی خود استفاده نمایند.


ویژگی ردیاب خودرو

ردیاب خودرو یک دستگاه الکترونیکی است که با استفاده از GPS و شبکه های تلفن همراه مکان و جزئیات خودرو را در زمان واقعی فراهم می کند. این دستگاه که به صورت پنهانی در خودرو نصب می شود،یکی از بهترین راه حلها برای ردیابی خودروهاست.

1. ردیابی در زمان واقعی: با استفاده از GPS و شبکه های تلفن همراه، ردیاب خودرو به صورت فوری و در زمان واقعی مکان خودرو را به کاربران ارائه می دهد.

2.محدوده جغرافیایی: ردیاب خودرو به کاربران این امکان را می دهد که محدوده جغرافیایی مورد نظر برای حرکت خودرو را تعیین کنند. در صورتی که خودرو از محدوده خارج شود،به کاربران اعلام می شود و این امکان را به آنها می دهد که به سرعت برای بازیابی خودروی خود اقدام نمایند.

3.ثبت مسیر حرکت: ردیاب خودرو به کاربران این امکان را می دهد که مسیر حرکت خودرو را در طول روز ثبت کنند. این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد که در صورت نیاز به راحتی مسیر حرکت خودرو را پیگیری کنند.

نصب ردیاب آهنربایی

نصب ردیاب یا جی پی اس آهنربایی با توجه به داشتن باتری داخلی و عدم نیاز به سیم کشی های سیمی آسان تر از سایر مدل

های ردیاب خودرو می باشد و می توان این دستگاه را به تمام بخش های فلزی خودرو متصل نمود.

به این نکته در زمان نصب ردیاب خودرو آهنربایی دقت نمایید که برای این که بتوانید از حداکثر توانمندی یک ردیاب مگنتی

استفاده نمایید باید آن را در محلی نصب نمایید که دارای آنتن دهی بالایی باشد. قرار دادن ردیاب داخل کابین خودرو، داخل درب

ها و صندوق عقب به دلیل حصار داشتن اطراف ردیاب مشابه با مانعی می باشد که اجازه نمی دهد تا امواج رد شوند و همین

موضوع ممکن است کیفیت آنتن دهی و کار ردیابی را پایین بیاورد.

بهترین مکان نصب ردیاب آهنربایی در زیر خودرو و نزدیک باک خودرو و شاسی خودرو می باشد که وضعیت آنتن دهی مطلوب

بوده و کمترین آسیب را می بیند.

در این مقاله سعی کردیم این دستگاه را به طور دقیق و ساده به شما معرفی کنیم. در صورتی که قصد خرید ردیاب از یک فروشگاه معتبر را دارید، ما در فروشگاه دیدبان غرب درخدمت شما هستیم. برای مشاوره قبل از خرید می‌توانید با پشتیبانی شرکت با شماره 09126367868 تماس حاصل فرمایید.

didebanegharb.com

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *