تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

قیمت گیربکس مزدا 3

قیمت گیربکس مزدا 3

گیربکس یکی از تجهیزات مهم خودرو است که عامل حرکت به شمار می‌رود. با روشن شدن موتور خودرو، نیروی موتور از طریق گیربکس به چرخ‌ها وارد شده و سبب به حرکت درآمدن آن می‌شود؛ پس در واقع حرکت خودرو بدون عملکرد صحیح گیبرکس امکان‌پذیر نبوده و باید در انتخاب آن دقت کنید. گیربکس مزدا 3 نیز یک گیربکس اتومات 5 دنده بوده که دارای دست‌دنده در کنسول میانی و همچنین پدال‌های پشت فرمان است.

در این خودرو، قطعه‌ای به نام ساعت نیز وجود دارد که به مغز گیربکس معروف است. ساعت گیربکس مزدا 3 از سوپاپ و کانال روغن تشکیل شده و توسط روغن، کلیه کارهای گیربکس را کنترل می‌کند. در ادامه جهت بررسی دقیق‌تر گیربکس و همچنین بررسی قیمت ساعت مزدا 3 با ما همراه باشید.

قیمت روغن گیربکس اتوماتیک مزدا 3

روغن گیربکس، یک روغن مخصوص است که باعث لغزندگی تمام قطعات و در نتیجه حرکت صحیح چرخ‌دنده‌ها می‌شود. در گیربکس‌های اتوماتیک توجه به روغن و تعویض به موقع آن، امری ضروری است؛ زیرا حرارت بالا به مرور زمان سبب کم شدن کیفیت روغن می‌شود. قیمت روغن گیربکس اتوماتیک مزدا 3 با توجه به حجم مورد نیاز متغیر است.

قیمت ساعت گیربکس مزدا 3

قیمت ساعت مزدا 3 نیز متغیر است. این قطعه، عضو بسیار مهم و پیچیده‌ای محسوب می‌شود که حرکات دنده و جریان روغن گیربکس را تنظیم کرده و در صورت خرابی آن، تنظیمات خودرو به هم می‌خورد. با وجود اینکه قیمت ساعت مزدا 3 بالاست؛ اما اکثر تعمیرکاران توصیه می‌کنند در صورت خرابی آن، تا جای ممکن قطعه را نو خریداری کنید؛ زیرا نوع مشکل آن به سادگی قابل شناسایی و تعمیر نیست.

یکی از عوامل مؤثر در قیمت ساعت مزدا 3، نوع خودرو و سال تولید آن است، ولی به صورت حدودی بین 8 تا 22 میلیون تومان متغیر است.

نشانه‌های خرابی گیربکس مزدا 3

درصورت خراب بودن گیربکس مزدا 3، یک‌سری علائم در خودرو قابل مشاهده است که این علائم شامل: احساس بوی سوختگی از گیربکس، شنیدن صدای غیرعادی یا روغن ریزی از قسمت پایینی خودرو هستند.

درصورت مشاهده هریک از علائم ذکر شده، اقدام به تعمیر، بهترین راه برای رفع مشکل است؛ زیرا در مرحله اول امکان دارد با یک تعمیر ساده مشکل آن برطرف شده ولی درصورت ماندگاری، قطعا آسیب عمیق‌تر شده و هزینه‌های بیشتری نیز در بر خواهد داشت.

لازم به ذکر است که با وجود بالا بودن قیمت گیربکس مزدا ۳، همچنین قیمت ساعت مزدا 3، بعد از تعمیر و رفع مشکل از این قطعه مهم، راننده کنترل بهتری هنگام رانندگی داشته و به آسانی و بدون وجود علائم آزاردهنده به راه خود ادامه می‌دهد.

افزایش ماندگاری گیربکس

برخی عادت‌ها و اقدامات غلط هنگام نشستن در خودرو باعث آسیب به آن شده که بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکل از انجام آن‌ها خودداری شود. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

  • بعضی افراد هنگام رانندگی دست خود را برای طولانی مدت روی دنده قرار داده و از آن به عنوان تکیه‌گاه استفاده می‌کنند. این کار در دراز مدت سبب آسیب به چرخ‌دنده‌ها و در نتیجه خرابی گیربکس خواهد شد. به دلیل بالا بودن قیمت برخی قطعات، مانند قیمت ساعت مزدا 3، توصیه می‌شود که با ملایمت از آن استفاده شده و از شکستن شیفترهای دنده در اثر وارد کردن فشار به آن، جلوگیری شود.

  • برخی افراد به دلیل تازه کار بودن در تعویض دنده‌ها مشکل داشته و اکثر اوقات با دنده یک رانندگی می‌کنند. در این حالت فشار زیادی به گیربکس و در نتیجه موتور خودرو وارد شده و در دراز مدت به مشکل جدی برمی‌خورد.

  • مراقبت از روغن گیربکس بسیار ضرورت دارد. این روغن علاوه بر ایجاد لغزندگی در قسمت‌های متحرک، آلودگی‌ها را به خود جذب می‌کند. در نتیجه بعد از مدتی کیفیت خود را از دست داده و درصورتی که اقدام به تعویض آن نشود، ماندگاری گیربکس را به حداقل می‌رساند.

توربین گیربکس مزدا 3

در جعبه دنده قطعات متعدد و مختلفی وجود دارد که نگهداری از آن‌ها برای سالم ماندن خودرو، امر بسیار مهمی است. یکی از این قطعات، توربین گیربکس نام دارد که با کلاچ همکاری داشته و هنگامی که خودرو قصد توقف دارد، بدون افت کارکرد موتور آن را متوقف می‌سازد. برخی از وظایف دیگر توربین گیربکس مزدا 3 عبارت‌اند از:

  • شتاب دادن به گیربکس خودرو

  • انتقال نیرو از موتور به گیربکس

  • روغن‌کاری بخش‌های مختلف

کارتل گیربکس مزدا 3

مخزنی که تمامی روغن‌ها به آن می‌ریزد و در واقع بیشترین حجم روغن را در خود جای داده است، کارتل نام دارد. درصورت خرابی این قطعه به هر دلیلی، در ابتدا همه چیز عادی پیش می‌رود؛ زیرا قطعات هنور روغن لازم را داشته و برخوردی صورت نمی‌گیرد؛ اما بعد از از بین رفتن کامل روغن، قطعات شروع به ساییده شدن به یکدیگر کرده و حرارت بالایی تولید می‌کنند.

در این حالت باید هرچه سریع‌تر اقدام به تعمیر کارتل کنید که قیمت آن نیز بین 1 تا 3 میلیون تومان متفاوت است و بستگی به نوع خودرو دارد.

تنظیم ساعت گیربکس چگونه انجام می‌شود؟

به مرور زمان در برخی قطعات مربوط به ساعت مزدا 3 در اثر اصطکاک، شیارهایی نمایان می‌شود. در این حالت گیربکس دچار مشکل شده و نمی‌تواند به خوبی روغن را انتقال دهد. توصیه می‌شود از همان ابتدا به دلیل بالا بودن قیمت ساعت مزدا 3، تنظیم آن را به دست فردی ماهر و کاربلد بسپارید؛ زیرا در اثر تعمیر نادرست، آسیب سایر قطعات خودرو را نیز تهدید خواهد کرد. امروزه افراد خبره و دارای دانش کافی محدود هستند و باید با دقت و حساسیت بالا بهترین تعمیرکار را جهت تنظیم این قطعه انتخاب کرد.

گیربکس قطعه‌ای حساس و مهم

دانستیم که گیربکس از انتشار صدا بین چرخ‌دنده‌ها و ورود آلودگی به دنده جلوگیری می‌کند و با ایجاد هماهنگی لازم بین قطعات، از بی نظمی آن‌ها جلوگیری می‌کند. ساعت گیربکس مزدا 3 نیز از اصلی‌ترین قطعات سیستم انتقال‌دهنده در خودرو بوده که از سوپاپ و کانال روغن تشکیل شده است.

به دلیل بالا بودن قیمت ساعت مزدا 3 باید در حفظ و نگهداری از آن نهایت دقت اعمال شود تا ضمن برقرار بودن هماهنگی لازم در خودرو، از خرابی سایر قطعات مرتبط با این قطعه جلوگیری شود. در این مقاله سعی بر آن بود که کلیه نکات مربوط به گیربکس مزدا 3 را ارائه و اهمیت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم تا در صورت نیاز از آن‌ها بهره بگیرید. سایت گیربکس هاب با بیش از ۵ سال سابقه در فروش گیربکس اتوماتیک و ارسال به سراسر کشور است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *