تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

رفع مشکل قطع خودکار صدای میکروفون در ویندوز ۱۱

اکثر میکروفون‌ها پس از قطع صدا، خودبه‌خود وصل نمی‌شوند. با این حال، اگر میکروفون شما به دلیل برخی فعالیت‌ها در رایانه شخصی‌تان یا به صورت تصادفی در ویندوز وصل می‌شود، این مطلب به شما در رفع این مشکل کمک خواهد کرد.

رفع مشکل وصل خودکار میکروفون در ویندوز ۱۱ در اینجا چند پیشنهاد برای کمک به رفع مشکل وصل خودکار میکروفون در رایانه شخصی ویندوز ۱۱ آورده شده است.

  • دکمه قطع صدای فیزیکی را بررسی کنید
  • برنامه میکروفون را بررسی کنید
  • حالت انحصاری را غیرفعال کنید
  • تنظیمات ارتباطات را تنظیم کنید
  • روی یک رایانه دیگر تست کنید
  • با پشتیبانی میکروفون تماس بگیرید
  • اگر درایور را به روز کرده‌اید، آن را به نسخه قبلی برگردانید. اگر آن را به روز نکرده‌اید، باید درایورهای خود را به روز کنید و نتیجه را بررسی کنید.

۱- دکمه قطع صدای فیزیکی را بررسی کنید

اگر از میکروفونی با دکمه فیزیکی استفاده می‌کنید، بررسی کنید که آیا طبق انتظار کار می‌کند یا خیر. اگر شل باشد، احتمالاً میکروفون زمانی که به طور تصادفی آن را حرکت می‌دهید یا وقتی چیزی در اطراف می‌لرزد، خودبه‌خود وصل می‌شود.

۲- برنامه میکروفون را بررسی کنید

برخی از سازندگان میکروفون نرم‌افزاری را برای افزایش عملکرد و افزودن ویژگی‌های بیشتر ارائه می‌دهند. برخی از میکروفون‌ها به محض شروع صحبت توسط شخصی، به طور خودکار وصل می‌شوند. اگر میکروفون شما چیزی مشابه دارد، تنظیمات برنامه را بررسی کنید تا ببینید آیا بررسی‌های مربوط به قطع خودکار یا سطح صدا وجود دارد که می‌تواند بر قطع صدا تأثیر بگذارد یا خیر.

رفع مشکل قطع خودکار صدای میکروفون در ویندوز ۱۱

3- غیرفعال کردن حالت انحصاری

برنامه‌ها ممکن است کنترل انحصاری میکروفون را در دست بگیرند که منجر به رفتارهای ناخواسته می‌شود. برای غیرفعال کردن این مورد:

  • روی آیکون صدا در نوار سیستم راست کلیک کنید و Properties (ویژگی‌ها) را انتخاب کنید.
  • به Advanced (پیشرفته) بروید و روی More sound settings (تنظیمات صدای بیشتر) کلیک کنید.
  • در تب Advanced (پیشرفته)، تیک Allow applications to take exclusive control of this device (به برنامه‌ها اجازه کنترل انحصاری این دستگاه را بده) را بردارید.
  • روی Apply (اعمال) و سپس OK کلیک کنید.

4- تنظیم تنظیمات ارتباطات

ویندوز ممکن است هنگام تشخیص فعالیت‌های ارتباطی، تنظیمات صدا را تغییر دهد. برای جلوگیری از این:

  • روی آیکون صدا در نوار سیستم راست کلیک کنید و Properties (ویژگی‌ها) را انتخاب کنید.
  • در تب Communications (ارتباطات)، Do nothing (هیچ کاری نکن) را انتخاب کنید.

۵- تست روی یک رایانه دیگر

در صورت امکان، میکروفون خود را به رایانه دیگری که نسخه متفاوتی از ویندوز را اجرا می‌کند وصل کنید تا مشخص شود که آیا مشکل همچنان ادامه دارد یا خیر. این می‌تواند به شناسایی اینکه آیا مشکل مختص پیکربندی فعلی رایانه شما است یا خیر، کمک کند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *