تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

تشکیل چال گونه و چال خنده

چال گونه چگونه تشکیل می‌شود؟

گودی طبیعی نقص عضلانی گونه است که در آن پوست به بافت زیرین می‌چسبد. گودی ممکن است به طور دائم وجود داشته باشد یا فقط زمانی ظاهر شود که فرد لبخند می‌زند. در حالی که برخی از گودی‌ها تا بزرگسالی باقی می‌مانند، بسیاری از آنها با بزرگ شدن کودک محو شده و نقص به دلیل بلوغ ماهیچه گونه ناپدید می‌شود.

چال‌ گونه گاهی اوقات به دلیل تغییر در عضله صورت به نام zygomaticus major ایجاد می‌شود. این عضله در حالت چهره نقش دارد. این همان چیزی است که به بالا بردن گوشه‌های دهان شما هنگام لبخند زدن کمک می‌کند. در افراد بدون فرورفتگی، عضله زیگوماتیکوس ماژور معمولاً از استخوانی در گونه شما به نام استخوان زیگوماتیک شروع می‌شود. سپس به سمت پایین رفته و به گوشه دهان شما متصل می‌شود.

در افراد مبتلا به گودی، زیگوماتیکوس ماژور ممکن است در مسیر پایین به سمت دهان به دو دسته عضلانی جداگانه تقسیم شود. یک دسته به گوشه دهان متصل می‌شود؛ دسته دیگر زیر گوشه دهان و همچنین به پوست بالای آن متصل می‌شود. این شکاف در عضله را می‌توان به عنوان یک عضله زایگوماتیکوس ماژور دوتایی نامید. حرکت پوست روی عضله دوگانه زیگوماتیکوس ماژور هنگام لبخند زدن باعث ایجاد گودی می‌شود. از آنجایی که گودی گونه می‌تواند ناشی از تغییر ماهیچه ای باشد که در طول رشد جنین رخ می‌دهد، گاهی اوقات به اشتباه به عنوان نقص مادرزادی درنظر گرفته می‌شود.

مهم است که به یاد داشته باشید که چال گونه نه تنها شایع است، بلکه هیچ گونه تأثیر منفی بر سلامتی ندارد و اغلب باعث زیبایی و جذابیت چهره نیز می‌شود.

آیا چال گونه جذاب تلقی می‌شود؟

اگر بخواهید از گروهی از افراد بپرسید که آیا چال‌های بدن را جذاب می‌دانند، احتمالاً پاسخ‌ها یا نظرات مختلفی دریافت خواهید کرد. برخی ممکن است بگویند که فرورفتگی‌ها باعث می‌شود افراد جوان تر یا جذاب‌تر به نظر برسند. وجود چال در برخی فرهنگ‌ها در واقع با زیبایی و حتی خوش شانسی مرتبط است.

چال گونه خنده گودی‌ها همچنین ممکن است به ما در برقراری ارتباط با دیگران کمک کنند. یک منبع مورد اعتماد در مورد ویژگی‌های صورت انسان نشان می‌دهد که وجود ویژگی‌هایی مانند فرورفتگی ممکن است بیان یا لبخند را قابل توجه‌تر کند، گاهی نیز ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد شدت حالت یک فرد منتقل کند.

Shape1

دیمپلاستی یا جراحی چال گونه چیست؟

دیمپلاستی (Dimpleplasty) نوعی جراحی پلاستیک است که برای ایجاد چال روی گونه‌ها استفاده می‌شود. چال‌ها فرورفتگی‌هایی هستند که هنگام لبخند زدن برخی افراد ایجاد می‌شوند. برخی از افراد نیز ممکن است گودی چانه داشته باشند. همه افراد با این ویژگی در صورت خود متولد نمی‌شوند. در برخی افراد، گودی‌ها به طور طبیعی از فرورفتگی در درم ناشی از عضلات عمیق تر صورت ایجاد می‌شوند. برخی دیگر ممکن است در اثر آسیب ایجاد شوند. صرف نظر از علل آنها، چال گونه یا خنده باعث افزایش زیبایی، جذابیت و داشتن خنده‌ای گیراتر خواهند شد. باتوجه به این ویژگی‌ها، تعداد کاشت چال گونه در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

دیمپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

کاشت چال گونه شامل ایجاد یک برش کوچک در داخل گونه بیمار توسط پزشک است. هیچ بریدگی در قسمت بیرونی صورت وجود ندارد. یک تکه کوچک از ماهیچه گونه برداشته شده و عضله باقی مانده با بخیه قابل حل به قسمت زیرین پوست متصل می‌شود. برش در داخل گونه یک فرورفتگی دائمی در پوست ایجاد کرده و باعث ایجاد گودی و چال خنده می‌شود.

کل این عمل به صورت سرپایی انجام شده، فقط به بی حسی موضعی نیاز دارد و حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. پس از عمل بیمار باید انتظار مقداری تورم موقت را داشته باشد و گودی‌ها در ابتدا عمیق‌تر خواهند شد، اما در عرض چند ماه طبیعی به نظر می‌رسند. در حالی که پس از کاشت چال گونه، گودی ممکن است در ابتدا همیشه ظاهر شود، اما با گذشت زمان تنها زمانی که بیمار لبخند می‌زند قابل مشاهده است.

بلیچینگ دندان

با افزایش سن، اغلب دندان‌های شما به آرامی تغییر رنگ می‌دهند که ممکن است باعث آزار شما شوند. همه ترجیح می‌دهند دندان‌های براق و سفید مرواریدی داشته باشند، اما عادت‌هایی مانند نوشیدن قهوه و چای یا سایر گزینه‌های غذایی ممکن است باعث این تغییر رنگ شوند؛ اگر می‌خواهید دندان‌های سفیدتری داشته باشید و با لکه‌ها مقابله کنید، بلیچینگ به کمک شما می‌آید. با این حال بهتر است قبل از بلیچینگ دندان، موارد زیر را درنظر داشته باشید:

روش‌های مختلف را در نظر داشته باشید.

برای سفید کردن دندان‌های خود، گزینه‌هایی را انتخاب کنید که به نفع شما باشد. مطمئن شوید که هزینه را بررسی کنید زیرا همه گزینه‌ها را نمی‌توان به عنوان ارزان طبقه بندی کرد. امروزه و به لطف پیشرفت‌های فناوری دندانپزشکی، کیت‌های خانگی که توسط دندانپزشک ارائه می‌شود، می‌تواند به بهبود لبخند شما کمک کند. بلیچینگ در مطب، خمیر دندان سفید کننده و استفاده از نوار سفید کننده نیز روش‌های دیگر بلیچینگ هستند که بهتر است قبل از انتخاب این روش‌ها حتماً با دندانپزشک خود مشرت کنید.

هزینه سفید کردن دندان را در نظر بگیرید.

همانطور که قبلا ذکر شد، محصولات سفید کننده دندان مختلفی وجود دارد که بسته به سازنده، اثربخشی و هزینه متفاوت است. اطمینان حاصل کنید که روی محصولاتی سرمایه گذاری می‌کنید که برای شما مناسب است. هنگام انتخاب کیت‌های سفید کننده دندان، کیفیت باید در راس

 

بلیچینگ چه کاری انجام می‌دهد؟

هنگامی که برای سفید کردن دندان‌ها به مطب دندانپزشکی می‌روید، دندانپزشک با استفاده از محصولات سفیدکننده که حاوی پراکسید هیدروژن یا مواد سفیدکننده کاربامید پراکسید است، کار بر روی دندان‌های شما را آغاز می‌کند. این روش اغلب حدود یک ساعت طول می‌کشد. بلیچینگ باعث می‌شود دندان‌هایی سفیدتر و درخشان تر داشته باشید. گزینه‌های خانگی نیز وجود دارد که هم به صورت ژل و هم به صورت نوارهای ویژه قابل استفاده هستند.

یک ناخنکار حرفه ای چه خصوصیاتی دارد؟

همانطور که میدانید ناخن هایی که ظریف تر و تمیز تر هستند زیبایی بیشتری بر روی دستان ما دارند، یک ناخنکار حرفه ای باید به فکر سلامت ناخن های مشتری خود باشد، تمام لوازم خود را هر بار پس از هر مشتری ضد عفونی میکند تا از انتقال بیماری به مراجعین جلوگیری کند.

یک ناخنکار حرفه ای تمامی مراحل انجام ناخن را با حوصله و با ابزار مناسب انجام میدهد تا از مرحله اول که تراشیدن لاک های ناخن است به آرامی کار خود را انجام دهد و باعث سوزش ناخن مشتریان نشود.

یک ناخن کار شرق تهران حرفه ای بهترین ابزار را برای کار خود انتخاب میکند و میداند برای هر کار چه نوع و چه سایز ابزاری را باید استفاده کند.

یکی از مهمترین مواردی که بسیار حائز اهمیت است اخلاق خوب و دلنشین ناخنکاران عزیز میباشد و توصیه میشود که با نرمی و ملایمت با مشتریان خود صحبت کنند و در حین انجام کار سلیقه مشتری را بپرسند و طبق آن کار را پیش ببرند. انجام خدمات ناخن به مدت یک الی دو ساعت زمان نیاز دارد و چه بهتر که او طرف ناخنکار و مشتری با صممیت این لحظات را کنار هم گپی بزنند تا لحظات لذت بخشی را داشته باشند.

رپورتاژ آگهی
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *