طبق گزارشها، غول فناوری چینی، شیائومی، در حال آماده شدن برای گسترش تجارت خودروهای برقی خود فراتر از بازار داخلیاش است و چندین منطقه خارجی را در نظر دارد.
شیائومی اخیراً اولین مدل خودروی برقی خود را در چین عرضه کرد و مدل دوم نیز آماده رونمایی در سال آینده است. طبق گزارشها، این شرکت در حال تشکیل یک تیم اختصاصی برای رهبری فروش بینالمللی خود است و تمرکز اولیه بر تحقیقات بازار، مدیریت پروژه و پشتیبانی پس از فروش خواهد بود.
بر اساس گزارشها، شیائومی کار خود را با فروش دستههای کوچک در مناطق منتخب آغاز خواهد کرد. این شرکت با استفاده از شبکه موجود متشکل از بیش از ۱۰۰ فروشگاه شیائومی در سراسر جهان، قادر خواهد بود واکنش بازار را ارزیابی کرده و رویکرد خود را قبل از راهاندازی در مقیاس کامل، تنظیم کند.
اولین خودروی برقی شیائومی، سدان برقی SU7، در ماه مارس با قیمت اولیه ۲۱۵,۹۰۰ یوان (۲۹,۷۰۰ دلار) در چین عرضه شد. این شرکت اخیراً اعلام کرد که از هدف تحویل ۱۰۰,۰۰۰ دستگاه برای SU7 در سال ۲۰۲۳ فراتر رفته و هدف جدید ۱۳۰,۰۰۰ دستگاه را برای سال ۲۰۲۴ تعیین کرده است.
SU7 اولین نمایش بینالمللی خود را در کنگره جهانی موبایل در بارسلون در ماه فوریه و پس از آن نمایش ویژهای در پاریس در ماه ژوئیه داشت. در جریان رویداد پاریس، لی جون، مدیرعامل شیائومی، جاهطلبیهایی را برای فروش خودروهای با برند شیائومی در اروپا قبل از سال ۲۰۳۰ ابراز کرد. گزارشهای اخیر نشان میدهد که این شرکت ممکن است جدول زمانی خود را تسریع کند.
دومین مدل خودروی برقی شیائومی، شاسیبلند YU7، در ژوئن یا ژوئیه ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. منطقی خواهد بود که YU7 بخشی از گسترش اولیه بازار باشد، زیرا خودروهای شاسیبلند عموماً در بازارهای غربی محبوبتر هستند.
در حالی که شیائومی سابقه قوی در لوازم الکترونیکی مصرفی دارد، تثبیت خود به عنوان یک بازیگر اصلی در بازار جهانی خودروهای برقی آسان نخواهد بود. این شرکت با رقابت شدیدی از سوی خودروسازان established و سایر برندهای نوظهور خودروهای برقی روبرو خواهد شد، اما اگر موفقیت محلی آن ملاک باشد، تنها مشکلی که شیائومی خواهد داشت، همگام شدن با سفارشات خواهد بود.
منبع: arenaev
دیدگاهتان را بنویسید