تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

بهترین راه سفر از تهران به تبریز

بهترین راه سفر از تهران به تبریز

از کنار قدم‌زدن در هوای خنک ائل گلی و پیاده‌روی و خرید در سنگ‌فرش ولیعصر تبریز کم‌تر کسی می‌تواند راحت عبور کند. تبریز، به‌عنوان سومین شهر بزرگ‌ ایران و یکی از شهرهای تاریخی، هر سال مهمان گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا می‌شود. اگر شما هم قصد تهیه‌ی بلیط پرواز تهران تبریز را دارید؛ تا انتهای این متن بخوانید. در این متن، به شما بهترین راه سفر به این شهر توریستی و زیبا را معرفی خواهیم کرد.





چرا به تبریز سفر کنیم؟

هر شهری که روزگاری پایتخت پادشاهان صفوی و قاجاری بوده است؛ روایت تازه‌ای از تاریخ ایران برای بازگوکردن دارد. تبریز از جمله شهرهایی است که بارها توسط پادشاهان مختلف به‌عنوان پایتخت انتخاب شده است. علاوه‌بر این موضوع، تبریز، بزرگانی همچون استاد شهریار را دل خود پرورش داده است. بخاطر همین دلایل، مکان‌های گردشگری زیادی در هنگام رزرو بلیط هواپیما تهران تبریز، پیش‌روی شما قرار می‌گیرند. چند مکان گردشکری زیبا و مهم تبریز را در ادامه برای شما معرفی می‌کنیم.



ائل‌ گلی، استخر شاه و مردم

ائل‌ گلی یا شاهگلی، نامی است که بر نماد تبریز گذاشته‌اند. گل در زبان ترکی معنای استخر می‌دهد. به‌همین دلیل، در فارسی ائل گلی استخر مردم و شاهگلی استخر شاه ترجمه شده است. در وسط پارک بزرگ و دریاچه‌ی ائل گلی عمارت این پارک بنا شده است. روی دریاچه، راهرویی با گل‌های رنگارنگ، محوطه‌ی پارک را به عمارت وسط دریاچه متصل می‌کند. در فصل گرم سال، قایق‌ سواری روی این دریاچه خاطره‌ی خوشی را در تبریز از ذهن شما می‌سازد. طبیعت دلنشین پارک و امکانات تفریحی مثل شهربازی بزرگ شما را برای رزرو بلیط تهران تبریز ترغیب می‌کنند.



خانه مشروطه، روایتی از تاریخ مشروطه

نام ستارخان و باقرخان به گوش هر ایرانی آشنا است. هنگام بازدید از خانه مشروطه، در تمام اشیای خانه، روح این دو نفر را می‌بینید که به بحث و گفت‌وگو درباره‌ی رشادت‌های خود نشسته‌اند! علاوه‌بر حضور مداوم این دو قهرمان در خانه‌ی مشروطه، پس‌از به توپ بسته‌شدن مجلس، عده‌ای زیادی در این خانه برای مشورت و همفکری جمع شدند. در جمع این عده می‌توانید نام‌های بزرگی را ببینید که تأثیرات زیادی در تاریخ مشروطه ایران گذاشته‌اند. خانه مشروطه، معماری بسیار چشم‌نوازی دارد. حیاط‌های اندرونی و بیرونی این خانه، شما را به سال‌های قبل و زندگی سنتی بازمی‌گرداند. عبور خورشید از پنجره‌های ارسی، فضای دلباز و دلنشینی را در اتاق‌های این خانه‌ی زیبا برای شما رقم زده است. تماشای منبت‌کاری بر روی درها، ساعت‌ها شما را درگیر خواهد کرد.



مسجد کبود، مقبره‌ی لاجوری جهانشاه

در سال 845 هجری شمسی، دختر شاه جهانشاه، شاه مقتدر قراقویونلو دستور ساخت مسجد کبود را داد. این مسجد از آن سال تابه‌حال دستخوش تغییرات و مرمت‌های زیادی شده است. بااین‌حال، همچنان می‌توانید از تماشای رد کاشی‌های لاجوردی رنگ این مسجد لذت ببرید. در قسمتی از این مسجد، مقبره‌ی جهانشاه و دختر او قرار گرفته است. همین حالا با ررزو بلیط هواپیما تهران تبریز به این مکان تاریخی سفر کنید.



بازار تبریز، تماشای هیاهوی مردم

به بازار تبریز، لقب بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده‌ی ایران را داده‌اند. هیاهوی مردم و فروشندگان در این بازار بزرگ دیدن دارد. این بازار با طاق‌های آجری گنبدی شکل پوشانده شده است. باید بدانید که بازار تبریز متشکل از تیمچه‌ها، راسته بازار، دالان‌ها و بازارچه‌هاست. مهم‌ترین تیمچه‌های این بازار، تیمچه‌ی امیر، تیمچه‌ی مظفریه و تیمچیه‌ی شیخ کاظم نام گرفته‌اند. بیشتر تیمچه‌های مهم بازار سه طبقه دارند. در طبقه‌ی اول آن‌ها، انبار کالا، طبقه‌ی دو تجارتخانه و طبقه‌ی سوم مکانی برای استراحت می‌بینید. حتی با تصور 27 تیمچه با این ساختار و راسته بازارها، متوجه بزرگی و عظمت بازار تبریز می‌شوید.





از چه طریقی راحت‌تر به تبریز می‌رسیم؟

برای رسیدن به شهر تاریخی تبریز چند راه پیش روی شما قرار گرفته است. اولین راه سفر با اتوبوس‌های تهران تبریز است. فاصله‌ تهران تا تبریز بیشتر از 600 کیلومتر است. برای طی‌کردن این فاصله 7 تا 8 ساعت باید در اتوبوس باشید. متاسفانه جاده‌ی تهران تبریز، سرسبزی خاصی ندارد که شما را با خود درگیر کند. به‌همین دلیل ممکن است این مسیر در اتوبوس برای شما بسیار خسته‌کننده باشد. راه دوم رسیدن به تبریز، گرفتن بلیط قطار تهران تبریز است. سفر به تبریز با قطار، 12 ساعت به‌طول می‌انجامد. شاید سفر با قطار برای بسیاری از افراد راحت‌تر از سفر با اتوبوس باشد؛ اما هنوز هم از سختی 12 ساعت در راه‌بودن نمی‌توان چشم‌ پوشید.

آخرین راه رسیدن به تبریز، تهیه‌ی بلیط هواپیما تهران تبریز است. با تهیه‌ی این بلیط کمتر از یک ساعت در راه هستید. سفر از این طریق شما را خسته نمی‌کند و زودتر به شهر زیبای تبریز می‌رساند. سفر با هواپیما، در وقت شما صرفه‌جویی خواهد کرد. با انتخاب این روش لازم نیست، ساعت‌ها زمان گرانبهای خود را خرج مسیرهای طولانی و خسته‌کننده کنید. اگر نمی‌دانید بلیط تهران تبریز را از کجا با ارزان‌ترین قیمت پیدا کنید؛ حتما تا انتهای این متن بخوانید.





به کمک فلای تودی با صرف کمترین زمان و هزینه به تبریز سفر کنید

تماشای هر یک از مکان‌های تاریخی و طبیعی تبریز، به شما اطلاعات کاملی درباره‌ی تاریخ ایران و این شهر می‌دهد. به‌علاوه، آب‌ و هوای خنک تبریز در فصل تابستان، این شهر را به بهترین مقصد برای سفرهای تابستانی تبدیل کرده است. از آنجایی‌که سفر به این شهر با اتوبوس و قطار بسیار سخت و طاقت‌فرساست؛ به شما سفر با هواپیما را پیشنهاد کرده‌ایم. تنها مانعی که در هنگام ررزو بلیط پرواز تهران تبریز ممکن است سر راه شما قرار بگیرد؛ نبود مرجعی برای مقایسه‌ی قیمت در زمان‌های مختلف برای رزرو بلیط است. فلای تودی این مانع را از سر راه شما بلند کرده است. با نمودارها و تقویم مقایسه قیمت فلای تودی، بلیط تهران تبریز را در زمان دلخواه با به‌صرفه‌ترین قیمت پیدا می‌کنید. در سایت فلای تودی، انواع پروازها را می‌بینید. با رزرو پروازهای لحظه آخری و چارتر، امکان رزرو بلیط با قیمت پایین‌تر برای شما در این سایت فراهم شده است. با مراجعه به سایت فلای تودی، به سفری راحت به یک از تاریخی‌ترین و چشم‌نوازترین شهرهای ایران سفر کنید.

رپورتاژ آگهی
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *