تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

اگر زمین تنها ۱ ثانیه از حرکت بایستد چه اتفاقی می افتد؟

زمین

اگر زمین تنها ۱ ثانیه از حرکت بایستد و دوباره شروع به حرکت کند تقریبا تمام موجودات خواهند مرد!

 

1_همه چیز در جهت شرق و با سرعت زیاد، تحت تکانه ی خود به پرواز در خواهد آمد
ما سرعت بالای گردش زمین را احساس نمی کنیم. اما اگر کره ی زمین متوقف شود همه چیز یکباره از سطح خود بر روی زمین کنده می شود، با سرعت بالایی در جهت شرق به پرواز در می آید و در نهایت سقوط می کند. سرعت بر روی خط استوا بالاترین میزان (حدود ۱۶۰۹ کیلومتر بر ساعت) و در نزدیکی قطب های شمال و جنوب در حدود ۱۲۸۷ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

2_ موج های عظیمی ناشی از جزر و مد به وجود خواهد آمد
نیروی تکانه باعث حرکت آب دریاها و اقیانوس ها شده و ایجاد سونامی های بسیار شدیدی در جهت شرق می کند. شهرهای ساحلی به زیر آب خواهند رفت و از روی کره ی زمین محو خواهند شد.

3_ باد بسیار شدیدی خواهد وزید
حرکت اتمسفر کره ی زمین ادامه پیدا می کند و تکانه ی آن باعث می شود اتمسفر احتمالا چندین بار به دور سیاره ی زمین بچرخد. سرعت جریان هوا بسیار زیاد و بیش از ۱۷۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. ممکن است زمین در این حین بخشی از اتمسفرش را از دست بدهد.

4_ تمام آب های کره ی زمین در دو اقیانوس جمع خواهد شد و قاره ی جدیدی به وجود خواهد آمد
بر اثر نیروی گریز از مرکز، آب های زمین در ناحیه ی خط استوا جمع می شود. توقف ناگهانی چرخش زمین باعث می شود خشکی ها و آب ها دوباره تقسیم شوند و دو اقیانوس بزرگ در دو قطب زمین به وجود آید. خشکی های روی خط استوا سر بیرون می آورند و قاره ی بسیار عظیمی بر روی خط استوا در سرتاسر کره ی زمین شکل می گیرد.

5_ فوران آتشفشان ها، توفان ها و زلزله ها شروع خواهد شد
نیروی جنبشی عظیم کره ی زمین و تکانه ی آن، این سیاره را تا هسته اش خواهد لرزاند. نتیجه ی این اتفاق قابل پیش بینی است: توفان های شدید، فوران آتشفشان ها و زلزله های ویرانگر در همه ی جای زمین به وقوع خواهد پیوست.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *