تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

استاندارد وایرلس جدید Qi2 با در نظر گرفتن شارژرهای مغناطیسی معرفی شد

استاندارد وایرلس جدید

کنسرسیوم برق بی سیم (WPC) امروز یک استاندارد وایرلس جدید Qi2 را معرفی کرد. این شارژر که توسط اپل و سایر اعضای سازمان توسعه یافته است، باید شارژر بی سیم را قادر سازد سریعتر و کارآمدتر شود.

استاندارد وایرلس جدید

استاندارد Qi2 (تلفظ: chee-two) قرار است جایگزین Qi فعلی شود. تفاوت اصلی این است که نمونه جدید با نمایه برق مغناطیسی جدید توسعه یافته است که به دستگاه ها امکان می دهد کاملاً با شارژر هماهنگ شوند و نرخ شارژ بهبود یافته و تلفات کمتر را ارائه دهد.

Paul Struhsaker، مدیر اجرایی WPC، گفت که مصرف‌کنندگان نگران این هستند که کدام دستگاه‌ها دارای گواهی Qi0 هستند و چه دستگاه‌هایی با فناوری Qi کار می‌کنند، اما گواهی از کنسرسیوم ندارند. استاندارد جدید باید این مسائل را حذف کند و Qi2 استاندارد جهانی خواهد بود که قابلیت همکاری را فراهم می کند.

استاندارد وایرلس جدید

در حال حاضر، شرکت‌های محبوبی مانند سامسونگ یا گوگل، اعضای WPC هستند و از فناوری Qi برای شارژ بی‌سیم در تلفن‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و لوازم جانبی صوتی خود استفاده می‌کنند، اما گواهی Qi ندارند زیرا اجرای کمتر از استاندارد این فناوری را دارند.

به گفته Struhsaker، تغییر به Qi2 با آهنربا به شما این امکان را می دهد که شارژرها و کابل های کمتری بخرید، که گامی پایدار در جهت درست است. اولین تلفن های همراه و شارژرهایی که دارای گواهی Qi2 هستند در پایان سال جاری وارد بازار خواهند شد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *